Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
07. juni 2007 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan en dedikeret server trække?

Jeg har kig på en dedikeret server fra Webglobe, http://www.webglobe.dk/dedikeretserver-tyskland.php (den største) og den lyder jo rigtig lækker, med dual 8,1 gb forbindelse, 3 gb ram, 2*300 gb hd osv...

Men... hvordan omsætter man disse tal til hvor meget trafik en sådan server kan klare? Jeg har et projekt i tankerne med muligvis 10.000 daglige besøgende som hver især ser omkring 20 sider, dvs. 200.000 side visninger pr. dag (ikke noget grafisk tungt, men en del SQL opslag pr. side), vil denne server kunne håndtere dette?

Jeg hører også gerne fra folk med gode/dårlige erfaringer med Webglobe.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
07. juni 2007 - 14:58 #1
Og fra de folk der har erfaringer med dedikerede servere fra Webglobe, vil jeg gerne høre om hvor svært det er at konfigurere serveren til at køre MySQL/PHP og sætte den op rent sikkerhedsmæssigt.
Avatar billede felix- Nybegynder
07. juni 2007 - 20:27 #2
Umiddelbart ud fra det du skriver tror jeg ikke du skal regne med at det bliver noget problem for serverens hardware at følge med, bare serverens software er optimeret i forhold til dit behov.

Mhs. til opsætning kan du ved mange udbydere leje serveren med et kontrolpanel, og mange tilbyder endvidere at stå for driften for dig, så du udelukkende skal stå for administration af dine sider via kontrolpanelet.

Hvis du absolut ingen erfaring har med serverdrift vil jeg ikke anbefale dig selv at stå for det, jo mindre dit site ikke er kritisk.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
14. juni 2007 - 12:47 #3
Ingen andre der har kommentarer til dette spørgsmål? Smid et svar Felix, så lukker jeg en af de kommende dage.
Avatar billede felix- Nybegynder
14. juni 2007 - 13:07 #4
Træls at du ikke fik andre kommentarer, men her får du lige et svar så :).