Avatar billede idiotbarn Nybegynder
06. juni 2007 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Snyde" søgemaskinerne

Hej eksperter
Jeg skal igang med at lave et flash site, og vil jo naturligvis ikke dræbe søgemaskinernes muligheder for at finde ud af hvad der står.

Jeg har i den forbindelse tænkt mig at lave skjulte div's med fx http links i stedet for flashmenuen, og lave fx nyhederne optimeret til søgemaskinerne, men stadig i et skjult div.

Jeg læste i en artikkel et sted (og jeg kan ikke finde den igen) at man skulle ikke prøve at snyde søgemaskinerne.
Under snyde, stod der bl.a at man skulle lave skjulte lag kun til søgemaskinerne, og jeg tænker, hvorfor egentligt ikke?

Har i hørt noget om at det giver bag-slag at lave skjulte menuer ect kun med det formål at hjælpe søgemaskinerne?
Indholdet er jo reelt nok?

Mvh
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 16:05 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 16:05 #2
Lad være med at forsøge at snyde det straffes før eller siden, gør det med reele midler i stedet, det er på lang sigt den bedste løsning
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
06. juni 2007 - 19:58 #3
Tak. Jeg kikker på det om lidt

Men jeg forstår stadig ikke helt hvorfor skjulte menuer ect kategoriseres som snyd?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 20:14 #4
I virkeligheden er det relativt enkelt. Hvis en teknik anvendes ofte nok til at snyde søgemaskinerne, så betegnes teknikken som snyd. Skjulte menuer og skjule links har været brugt til at snyde søgemaskinerne til at finde sider specielt beregnet til dem, til kunstigt at booste indholdet af sites og andre ikke konstruktive ting som søgemaskinerne ikke bryder sig om. Derfor straffes den slags når det opdages.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
16. august 2007 - 10:31 #5
Hvis jeg laver en flash side, og på siden inkludere flashen, men med en menu i noembed:
<embed....".swf">
<noembed>
<a href="news.aspx">Nyheder</a>
...
</noembed>

Sådan så søgemaskinerne ser en menu til forskellige sider. Disse sider skal kun indeholde det tekst og de billeder den tilsvarende flashside indeholder...
Hvis jeg så laver et check på alle skyggesiderne, på hvorvidt brugeren har installeret flash, og hvis de har det, redirecter jeg til FlashSide.aspx?GoTo=News sådan at den hopper til nyhedssiden i flashen istedet for den flade skyggeside...
Vil det betegnes som snyd?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2007 - 18:28 #6
Det er svært at svare på, søgemaskinerne accepterer reel brug af noembed. Dette vil sige at det der befinder sig mellem noembed SKAL kunne stå alene og være en god repræsentation af det der findes i flash. Noembed er beregnet til at give brugere der ikke kan håndtere embeddet kode som f.eks. flash en mulighed for at se hvad siden handler om alligevel. Anden brug af noembed straffes