Avatar billede ansa Nybegynder
04. juni 2007 - 23:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bredbåndstelefoni - flere stik i husstanden - vejledning?

Jeg har fået tilbudt medarbejderbredbånd m. bredbåndstelefoni via Cybercity  - mit spørgsmål er nu - hvordan får jeg alle telefonstikkene i husstanden sat til routeren? - nogen der her et link til en god vejledning?
Avatar billede gurly Praktikant
05. juni 2007 - 02:21 #1
din router/tlf adapter har et stik hvortil du kan sætte en almindelig telefon, dette stik skal du i stedet forbinde med en ledning til et telefonstik på væggen,
hvis stikket på din modem/tlf.adapter er et RJ11 stik skal du nok bruge sådan en ledning her
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=500-59
men inden at du gør det, så skal du finde ud af hvor din fastnet telefon kommer ind i huset, hvilket stik der er det første, og så skil det væg stik af, og så pil de ledninger som kommer "udefra" du kan eventuelt lige klippe en halv til en cm. af, klippe det stykke uden isolering. men sørg for ikke at klippe så meget af så de ikke kan genmonteres. og så pak dem lidt sammen, skup dem ind bagerst i stikdåsen, på selve stikket skal altså nu kun være monteret de ledninger som går videre til dine andre stik i huset.
læs eventuelt lidt her
http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/ekstra_telefonstik.php
det er lige meget hvilket stik du bruger i huset til at forbinde til router/tlf adapter, dine stik i huset kan være forbundet som "kæde" eller fra et stik kan der udgå flere ledninger til andre stik , men det er underordnet hvordan de er forbundet, bare du sørger for at ledningerne "ud af huset" er pillet fra.
du kan muligvis også afmontere dem i en lille boks ude på din husmur.
dine stik vil herefter virke som et lille lokal tlf netværk.
Avatar billede gurly Praktikant
05. juni 2007 - 02:23 #2
jeg har selv gjort ovenstående, og har tilsluttet 3 telefoner
og det køre ok c",)
Avatar billede ansa Nybegynder
05. juni 2007 - 11:30 #3
jeg har min nuværende ADSL Router (med bredbåndstelefoni via  IP boks fra TDC) tilkoblet første stik (1) i huset. Jeg vil nu koble 2 ekstra telefoner på nettet og her hertil trukket ledningerne og opsat to nye stik (2-3). MEN det stik(1) jeg har forbundet min Router med vil jeg gerne koble de to andre ledninger/stik til. Kan jeg det og hvordan skal jeg køre signalet retur til stik (1) fra den Router jeg får fra Cybercity - der skal jo nu kobles to lednniger på stik (1)!!!

jeg har overvejet at sætte et ekstra stik (4) op ved siden siden af stik (1) for at sende bredbåndstelefonien videre ud til stik (2-3) - men er det forkert at gøre?
Avatar billede gurly Praktikant
06. juni 2007 - 04:51 #4
det kan jo sagtens køre ned fra stik 3 til stik 1 og derfra videre op til stik 2
det er lige meget hvad vej det render, bare du kun har tilsluttet en af gangen, du skal vel ikke have tdc router og cypercity på en gang ?