Avatar billede reginho Nybegynder
04. juni 2007 - 16:11 Der er 7 kommentarer

Et google værktøj, som kan se om en skoleopgave er kopieret?

Hej

Jeg leder efter et værktøj, jeg er næsten 100*% sikker på at google har/er ved, at udvikle et værktøj, der kan scanne opgaver, således at man kan sikre sig imod at studerende afleverer opgaver der bare er kopieret fra internettet.

Men jeg kan ikke finde værktøjet. Er der nogen som kan hjælpe mig?

Mvh
Regin
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juni 2007 - 16:16 #1
Det har jeg ikke lige hørt om....
Er det på dansk, så er det jo rimeligt let ved at tage dele af teksten og sætte "anførselstegn rundt om" og se om teksten er derude et sted...
Er det på engelsk er det nok lidt sværere, idet der måske er flere resultater at kigge igennem
Avatar billede neoman Novice
04. juni 2007 - 16:38 #2
prøv at google efter "plagiarism detection (eller detector)"- der er en del programmer og web-baserede ting derude.
Avatar billede reginho Nybegynder
05. juni 2007 - 12:07 #3
Jeg tror faktisk at jeg hørte at det var det, som Googles afdeling i Århus skulle lave.. nu hvor jeg tænke rmig om.. har hørt det et eller andet sted, og ved at google er i gang, eller færdigt med et eller andet produkt, men ja..

Jeg tjekker lige efter plagiasm detection.. :)
Avatar billede j3ppah Novice
02. august 2007 - 11:57 #4
Glad for det først kommer nu, og ikke da jeg gik i folkeskolen :P
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2007 - 17:34 #5
Det kan google gøre i den form google har. Hvis du fra en opgave finder mindst to korte sætninger der er lidt specielle og så søger med

"den første korte sætning" +"den anden korte sætning"

Søgningen skal foretages med citationstegn (") og plus (+) og uden mellemrum mellem +".

Der vil ikke være ret mange dokumenter hvor begge specielle sætninger forekommer præcist med ordene skrevet i den rækkefølge de står mellem citationstegene og begge sætninger i samme dokument. Bruger man flere sætninger stiger sandsyneligheden for at finde præcist det dokument man søger. Hvis man ved hvilke sites disse opgaver ligger på kan man tilføje +site:www.snydesitet.dk til ovenstående søgning
Avatar billede reginho Nybegynder
07. april 2008 - 10:10 #6
Hey..

Tror lige jeg vil lukke tråden her. Skal bare lige bruge nogle svar ;)
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 10:11 #7
Nogle sider tilbyder dog kun opgaver, hvis man logger ind, og derfor kan google ikke indeksere disse opgaver.