Avatar billede hovendal Nybegynder
02. juni 2007 - 00:29 Der er 6 kommentarer

"terminal" uden netværk, en "computer-forlænger"

Hejsa!

Jeg læste engang om et produkt, som var som en almindelig terminal, dog kørte den ikke over netværk, men var en direkte forlængelse af computeren.. Dvs et ordentligt tykt kabel, hvor den ene ende gik i computerens forskellige stik (mus, tastatur, DVI, usb osv. osv) og den anden ende var så "terminalen" med alle disse indgange - nærmest som et forlænger kabel til hele computeren..

Jeg har desværre glemt alt om hvad produktet hed og hvem der lavede det - jeg er til og med kommet i tvivl om, om det bare var en drøm.. Er der nogen  herinde som har hørt om et sådant produkt, og hvad de evt hedder ??

Takker på forhånd! ;)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. juni 2007 - 04:30 #1
kan du beskrive det lidt mere, hvor mange skærme og hvor mange computere vil du forbinde
lyder lidt som en KVM-switch, men alligevel ikke
Avatar billede hovendal Nybegynder
02. juni 2007 - 14:00 #2
det er IKKE en switch...Altså kun tilslutning af én computer muligt...forestil dig et kæmpe forlænger kabel, som indeholder alle kabler til din computer og som har en boks for enden hvor du kan tilslutte alle dine... Ved ikk hvorn jeg skal forklare nærmere..
Avatar billede morhan Novice
02. juni 2007 - 14:10 #3
kvm extender
Avatar billede hovendal Nybegynder
02. juni 2007 - 14:34 #4
Ehm... ikke netværk stod der ? :)
Avatar billede morhan Novice
02. juni 2007 - 15:40 #5
kvm extender er den generelle betegnelse. Forskellige løsninger benytter forskellige på at forbinde enderne på
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 2007 - 23:23 #6
hovendal -> En KVM switch har intet med Netværk og gøre en KVM (Keyboard, Video and Mouse)

Men hvad kunne denne "Terminal", er det fordi du vil have 2 som arbejder på samme computer på 1 gang eller du fra samme Mus, Tastatur og skærm vil kunne bruge flere computere ?