Avatar billede lazydee Nybegynder
01. juni 2007 - 21:12 Der er 9 kommentarer

Spildte et glas vand i bærbar

Hej eksperter. Min kæreste har spildt et halvt glas vand i tastaturet på sin bærbare. Den var slukket, men tilsluttet lysnettet. Hun skyndte sig at vende bunden i vejret og fik hældt en del vand ud. Hun har forsøgt at tørre den med en hårtørrer. Er der andet man kan gøre? Hvor lang tid bør vi vente med at tænde den? Er der nogen chance for at hendes filer er til at redde? Nogen der har hørt om lignende tilfælde? Vi vil sætte stor pris på jeres hjælp! På forhånd mange tak. Mvh Nicolas
Avatar billede valbyhus Nybegynder
01. juni 2007 - 21:24 #1
Cmputeren kan sagtens klare lidt vand når den er slukket. En hårdtørre - jo
hvis det ikke er ligepå og hårdt, for så kan det være værre end vandet.
men harddisken har ikke taget skade. Efter hårdtørren skulle en times tid
kunne gøre det.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
01. juni 2007 - 21:25 #2
rettelse: hårtørren:)
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2007 - 00:28 #3
Jeg synes I skal prøve at fjerne tastaturet, og sikrer Jer at der ikke ligger fugt dråber. Men husk at det bryder en evt. garanti på computeren.
02. juni 2007 - 10:50 #4
Men denne form for fugt kan går nok ikke godt -> http://www.videotiger.com/vids/girllaptop.wmv
(Sorry - ku' ikk' la' vær' *S*)
Avatar billede lzs Nybegynder
02. juni 2007 - 12:33 #5
Kom også til at spille vand i min bærbar for ikke så lang tid siden :S
men så opdagede jeg, at den havde vandtæt tastatur :P
Er du sikker på, at vandet er løbet hele vejen igennem?
Avatar billede lazydee Nybegynder
02. juni 2007 - 13:53 #6
Tak for jeres svar. De er rimelig beroligende:-) Nej, jeg er faktisk ikke sikker på om det er vandtæt tastatur, har ikke set den selv efter det er sket. Jeg tror vi lige lader den stå en dags tid mere og så prøver vi at tænde.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. juni 2007 - 01:41 #7
Kører den?
Avatar billede lazydee Nybegynder
12. juni 2007 - 18:46 #8
Hej, ja tak, vi tændte den efter ca 3 dage og den kører fint.. så der var hun sgu heldig. Jeg vil gerne dele pointene mellem Grysky og turbo 3000, hvis det kan lade sig gøre. Ved I hvordan jeg gør det?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. juni 2007 - 18:57 #9
Tak for tilbudet, men spring bare mig over. Glædeligt det gik godt:)