Avatar billede dschenk Nybegynder
31. maj 2007 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med opstart af windows xp

hej.
Jeg har et problem med et windows ved opstart. jeg kommer til det sted hvor windows logo skifter til selve programet. Man når lige at se lidt af en blå skærm, hvorefter den genstarter. Det er sådan så det ikke er min pc, men har sagt at jeg gerne vil prøve at hjælpe med at rede de vigtigste ting fra harddisken. Det er jeg så måske ikke så go' til :). Min plan var at sætte windows cdén i og dermed komme til dos. Det lykkes også, men desværre kan jeg af en mærkelig grund ikke se hvad inholdet er på harddisken.
Så det næste jeg tænker at at lave en boot cd.
Hvordan laver jeg sådan en boot cd smartest?
Og er der nogen som har en bedre idé.
På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
31. maj 2007 - 18:29 #1
hvis du kan komme til det skal du prøve forhindre genstarterne, så den bliver ude ved den blå skærm (BSOD), da der bør stå en laaaang fejlkode, som vi kan bruge til kredse os ind på problemer.
http://www.hcma.dk/tips91to100.htm#no94
Avatar billede hcma Novice
31. maj 2007 - 18:33 #2
der er ikke noget som hedder dos i WinXP  ;o)  du kan derimod komme ud i en dos-lignende Kommandoprompt.

jeg ville prøve at få den til at checke harddisken for fejl:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 18:41 #3
prøv lige at trykke F8 under opstart, og bliv ved gentagne gange med det indtil du får mulighed for at vælge "Fejlsikret Tilstand" og se om du kan starte xp i denne tilstand.
Avatar billede dschenk Nybegynder
31. maj 2007 - 18:46 #4
har prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand samme problem :(
Vil lige prøve at køre chkdsk på den. det kan være det hjælper.
Hvorfor kan jeg ikke sige dir i kommandoprompten? den siger "Ett fel intræffade vid kataloguppraekning" styreprogramet er svensk:) jeg prøver at lede efter fejl på harddisken.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 20:47 #5
jeg ville tage disken ud, og pille filerne ud via en anden pc.
Men det kan jo også være hdén der er stået af.?
Avatar billede dschenk Nybegynder
04. juni 2007 - 07:26 #6
det virkede hcma!!! efter jeg havde undersøgt disken for fejl, startede den op uden problemmer... så tusind tak for din hjælp..
Avatar billede hcma Novice
04. juni 2007 - 09:53 #7
så kommer der er svar  :o)