Avatar billede jonasjuel Nybegynder
30. maj 2007 - 16:25 Der er 8 kommentarer

Opsætning af medie center

Jeg skal have opsat medie center hjemme i hytten, bestående af:

Computer – ( skærm og extern harddisk )
Projekter
DVD afspiller og surround sound.
Musik/CD anlæg

Vil gerne kunne se TV på projektoren.
Vil gerne kunne se film fra computeren på projektoren.
Vil gerne kunne afspille musik fra computeren på projektoren
Vil gerne kunne bruge Internet på projektoren.

Jeg er lidt ( meget ) på herrens mark, med hensyn til opsætning.

Hvad skal jeg sikre mig?
Hvad skal jeg bruge ?
Hvordan skal jeg gøre ?

Får at alt spiller 110%
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. maj 2007 - 16:37 #1
Hvor meget skal media centeret kunne klare?

Her tænker jeg på harddisk plads og digitalt/analog tv??
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. maj 2007 - 16:39 #2
Og skal det være være i alm. kabinet eller skal det stå i stuen? Hvor meget langt ned skal støjniveuet?
Avatar billede jonasjuel Nybegynder
30. maj 2007 - 16:43 #3
Hej Fun22
Ikke noget vildt.. ville gerne bruge harddisken på PC'en ?
Og vi har fældes antenne, med både digitalt og analog tv.
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. maj 2007 - 16:44 #4
JA du skal blot bruge harddisken på computeren.. I har måske alt hardware?
Avatar billede jonasjuel Nybegynder
30. maj 2007 - 16:45 #5
Hvade håbet at alt kunne køre på PC'en.. og så trække kabler ind i stuen.

støjniveuet skal være så lavt som overhoved muligt.
Avatar billede jonasjuel Nybegynder
30. maj 2007 - 16:45 #6
nej ingen hardware ? kun win...
Avatar billede krohn Praktikant
30. maj 2007 - 16:46 #7
Kig her her er der en del hjælp at hente http://minhtpc.dk
Du skal have et tvtuner kort til at afkode tv signalet, jeg har valgt et der encoder på kortet da det ikke tage så meget kraft fra pcen, jeg har også valgt et med 2 tuner på så jeg kan se 1 program og optage et andet.
afspille musik fra computeren på projektoren ?? Er der højtaler i projektoren??

Hvis du skal bruge din DVD til film, kommer det jo an på om du vil gå DVD>>PC>>projektor eller hvis der et mulighed for det gå fra DVD til projektoren

Jeg bruger min også til musik, og køre fra PC til AUX på mit anlæg i stuen. Det at jeg har et lille DVD/suround i stuen gør at jeg har mit medie center i kælderen.
Jeg har en masse film på det. i DVD ca 5GB.
Men kig på det link. og ven tilbage hvis jeg kan hjælpe mere
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. maj 2007 - 16:48 #8
Okay, for ellers kan jeg tilbyde et komplet sæt.. Bla. af følgende Media Center:
http://exp.jtpdevelopment.dk/780913/x200_anschluesse_4.jpg
http://exp.jtpdevelopment.dk/780913/x200_dvd.jpg
http://exp.jtpdevelopment.dk/780913/x200vertical.jpg

MEd følgende:
Intel CoreDuo T2250
400 GB Hdd SATA
1 GB Ram DDR-2
Intel Grafik GMA950
DVD-RW
54 Mbit WLan + 10/100
TV-Tuner analog + digital
Microsoft Windows Mediacenter DK
MCE fjernbetjening & tastatur