Avatar billede airillusions Nybegynder
26. maj 2007 - 12:05 Der er 5 kommentarer

Outlook 2007 - billeder og tekst

Jeg er jo gammel bruger af Office 2003 pakken, så at vende sig til 2007'eren kan vist godt tage lidt tid.
I Outlook 2003 var det ganske nemt at gemme et billede fra en mail ved at højreklikke på det og vælge "gem som". Det er dog ikke muligt i 2007-versionen, den eneste mulighed man får ved at højreklikke på et billede er "kopier". Findes der ikke en løsning på dette? At kunne gemme billeder fra mails i Outlook 2007?
Jeg har dog fundet en måde at kunne gøre det på; nemlig at trykke på "Send til OneNote", for derefter at markere billedet i OneNote og gemme det. Men det er jo halvbesværligt og lettere irriterende.

Desuden synes jeg min Outlook opfører sig underligt. Den synes at slette formateringen på mails til tider, og vise teksten med fonten Times New Roman (ser det ud til) nogle gange.
Hvordan får jeg Outlook 2007 til at bevare formateringen i mailsne?
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2007 - 12:26 #1
Når jeg har en mail åben og jeg højreklikker på den vedhæftede får jeg findt mulighed for "Gem som"
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2007 - 12:28 #2
Hvis den har mistanke til at der kan ligge skadelig kode så mener jeg den formaterer teksten som "Almindelig tekst" og slå derfor alt formatering fra, men så kan du i toppen af mailen bede den om at lade være
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2007 - 12:57 #3
Det er åbenbart ikke muligt i 2007 versionen: http://support.microsoft.com/kb/917120/da
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2007 - 13:02 #4
Jeg tænkte naturligvis på Vedhæftede filer ! :-)
Avatar billede airillusions Nybegynder
26. maj 2007 - 13:28 #5
leif #2:
Ja, men den bar i toppen af mailen er der ikke ved de mails, jeg snakker om. Og hvis den er, så hjælper det ikke at tilføje afsenderen til sikre afsendere.

vejmand:
Træls! Men tak for info.