Avatar billede fqthjoe Nybegynder
23. maj 2007 - 21:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Informationer skrevet ud til fil istedet for messageboxe

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at få mine output-resultater skrevet ud til en fil, f.eks. rtf eller lign. istedet for de kommer ud i "message-bokse".

Kan det lade sig gøre ?

vh thjoe
f.eks. dette:

' List Operating System and Service Pack Information

' Windows Server 2003 : Yes
' Windows XP : Yes
' Windows 2000 : Yes
' Windows NT 4.0 : Yes
' Windows 98 : Yes

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colOSes = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem")
For Each objOS in colOSes
  Wscript.Echo "Computer Name: " & objOS.CSName
  Wscript.Echo "Caption: " & objOS.Caption 'Name
  Wscript.Echo "Version: " & objOS.Version 'Version & build
  Wscript.Echo "Build Number: " & objOS.BuildNumber 'Build
  Wscript.Echo "Build Type: " & objOS.BuildType
  Wscript.Echo "OS Type: " & objOS.OSType
  Wscript.Echo "Other Type Description: " & objOS.OtherTypeDescription
  WScript.Echo "Service Pack: " & objOS.ServicePackMajorVersion & "." & _
  objOS.ServicePackMinorVersion
Next
Avatar billede killerclown Nybegynder
23. maj 2007 - 21:41 #1
Hey !
Dette script fyrer det ind i filen angivet son fil :

' List Operating System and Service Pack Information

' Windows Server 2003 : Yes
' Windows XP : Yes
' Windows 2000 : Yes
' Windows NT 4.0 : Yes
' Windows 98 : Yes

fil = "c:\users\morten\documents\data.txt"

const ForWriting = 2
set fso = createobject("scripting.filesystemobject")

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colOSes = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem")
For Each objOS in colOSes
  strtekst = strtekst & "Computer Name: " & objOS.CSName & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "Caption: " & objOS.Caption & vbcrlf 'Name
  strtekst = strtekst & "Version: " & objOS.Version & vbcrlf 'Version & build
  strtekst = strtekst & "Build Number: " & objOS.BuildNumber & vbcrlf 'Build
  strtekst = strtekst & "Build Type: " & objOS.BuildType & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "OS Type: " & objOS.OSType & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "Other Type Description: " & objOS.OtherTypeDescription & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "Service Pack: " & objOS.ServicePackMajorVersion & "." & _
  objOS.ServicePackMinorVersion
Next

set ts = fso.opentextfile(fil,ForWriting,1)
ts.write strtekst
ts.close

/killer
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
23. maj 2007 - 21:51 #2
Kanon. Lige det... takker og bukker.
PS. Kan scriptet slutte af med at åbne filen ?
Avatar billede killerclown Nybegynder
23. maj 2007 - 22:06 #3
Velbekomme, og ja :
(Det er kun sidste linie, der skal tilføjes :o)  )

' List Operating System and Service Pack Information

' Windows Server 2003 : Yes
' Windows XP : Yes
' Windows 2000 : Yes
' Windows NT 4.0 : Yes
' Windows 98 : Yes

fil = "c:\users\morten\documents\data.txt"

const ForWriting = 2
set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
set shell = wscript.createobject("wscript.shell")
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colOSes = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem")
For Each objOS in colOSes
  strtekst = strtekst & "Computer Name: " & objOS.CSName & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "Caption: " & objOS.Caption & vbcrlf 'Name
  strtekst = strtekst & "Version: " & objOS.Version & vbcrlf 'Version & build
  strtekst = strtekst & "Build Number: " & objOS.BuildNumber & vbcrlf 'Build
  strtekst = strtekst & "Build Type: " & objOS.BuildType & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "OS Type: " & objOS.OSType & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "Other Type Description: " & objOS.OtherTypeDescription & vbcrlf
  strtekst = strtekst & "Service Pack: " & objOS.ServicePackMajorVersion & "." & _
  objOS.ServicePackMinorVersion
Next

set ts = fso.opentextfile(fil,ForWriting,1)
ts.write strtekst
ts.close
shell.run fil
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
23. maj 2007 - 22:22 #4
Fedt... Og endnu engang tak.