Avatar billede birk182 Nybegynder
22. maj 2007 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikkort

Jeg har lige købt et MSI GeForce NX7300GT grafikkort og har installeret de nyeste drivere. Når jeg afspiller en film kommer der ikke noget billede, kun lyd.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 16:05 #1
prøv vlc-player..?

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. maj 2007 - 16:10 #2
Hvilken filtype dejer det sig om? DVD, Avi, DivX eller andet.
Avatar billede birk182 Nybegynder
22. maj 2007 - 16:16 #3
Jeg har prøvet Windows Media Player, VLC og DivX player. Der er intet der virker og det drejer sig om alle slags filtyper, både wmv, divx og avi. Så det er nok ikke codecs der er problemet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 16:30 #4
er det sat til video overlay..?
(blot et gæt.)
Avatar billede birk182 Nybegynder
22. maj 2007 - 16:44 #5
jeg kan ikke se nogen steder hvor det kan aktiveres/deaktiveres, kun ændre i indstillinger. Så det regner jeg med
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 17:04 #6
prøv at højreklikke skrivebordet/egenskaber/indstilling/avanceret... og bladre menuerne igennem, så finder du det nok..O)
Avatar billede birk182 Nybegynder
22. maj 2007 - 18:04 #7
Jeg fandt ud af at hvis man uncheckker "Allow hardware video overlay" i Winamp virker det. Nogen som ved hvordan man gør det generelt, eller bare i windows media player og VLC?
Avatar billede birk182 Nybegynder
22. maj 2007 - 20:58 #8
Jeg har fundet løsningen.......jeg skulle skrue ned for hardware accelerationen i skærmindstillinger. Tak for hjælpen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. maj 2007 - 21:16 #9
Så bør du nok lægge et svar og snuppe pointsene selv.
Avatar billede birk182 Nybegynder
29. maj 2007 - 19:49 #10
Okay....det gør jeg.