Avatar billede casualty Nybegynder
22. maj 2007 - 08:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Process Start

Jeg udfører nedenstående og det virker fint:

Process p = new Process();
p.StartInfo.FileName = StaticMembers.ServerManagerProcessShortcut;
p.Start();

"p.StartInfo.FileName" er en genvej der ligger i win\system32 folderen.

Problemet er, at efter "p.Start()" er kaldt, ken jeg ikke hente et id på "p".

Fejl:
"No process is associated with this object"

Det har stor relevans for mig at kunne finde pid på den nyopstartede process (der kan være flere så jeg kan ikke slippe udenom ved at finde den på navnet).

Kan nogen fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Mvh Anders
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 10:19 #1
Er det sådan her du forsøger at hente id:
System.Diagnostics.Process p = new System.Diagnostics.Process();
        p.StartInfo.FileName = "enfil";
        p.Start();
        Console.Write(p.id);
Avatar billede casualty Nybegynder
22. maj 2007 - 10:40 #2
Ja
Avatar billede casualty Nybegynder
22. maj 2007 - 12:06 #3
Jeg har også prøvet med

Process p = Process.Start(processinfo...);

Console.Write(p.id);
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 13:18 #4
Har du prøvet at starter en exe direkte og se om du kan få id ?
Avatar billede akempff Nybegynder
23. maj 2007 - 11:51 #5
Mon ikke problemet ligger her:
p.StartInfo.FileName = StaticMembers.ServerManagerProcessShortcut; som du siger er en shortcut.  Hvad hvis du hardkoder shortcuttens target i din test app, virker det så?
Avatar billede casualty Nybegynder
23. maj 2007 - 17:39 #6
dr_chaos og akempff>>

Jeg har nu prøvet med den direkte sti til applikationen, hvilket resulterede i at det virkede fint.

Problemet er at jeg nødigt vil undvære løsningen med en genvej i System folderen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 19:01 #7
Problemet er at processen formodentlig slet ikke bliver til knytte exe filen når du starter en genvej.
Det er kun selve processen med at starte genvejen som bliver registreret.
Måske er det muligt at læse target på genvejen og så eksekverer den i stedet for selve shortcut.
Avatar billede akempff Nybegynder
23. maj 2007 - 20:12 #8
Tror dr chaos har ret.

Her er et link til en der har lavet noget C# der minder om:
http://www.msjogren.net/dotnet/eng/samples/dotnet_shelllink.asp
Avatar billede casualty Nybegynder
23. maj 2007 - 20:26 #9
Super... Tak for det begge 2 (smider i ikke et svar)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 20:36 #10
svar :)
Avatar billede akempff Nybegynder
23. maj 2007 - 22:30 #11
svar :)