Avatar billede mobilemaniac Nybegynder
21. maj 2007 - 15:59 Der er 4 kommentarer

Investor/partner/programmør søges til mobilprojekt

Jeg er ny her, så undskyld eventuelle fejl og misforståelser. Jeg forstår bl.a. endnu ikke rigtigt dette pointsystem.

Mobileclubbing er en mobil nattelivs/diskoteks og klubguide til WAP/3G.

Features:

- komplet back-end i JSP/MSQL, med tilhørende WAP/3G-site, administration og databasesystem.
- samarbejde med Eniro om vejviser via mobil GPS
- samarbejde med Metroexpress om levering af redaktionelt materiale ugentligt på web og print.(700000 daglige læsere). De vil muligvis også sælge annoncer på mobilsitet.
- samarbejde med Danish DJ Awards, førende up-front DJs og promotere, klubber, pladeselskaber m.v.
- samarbejde med teleoperatørerne
- komplet mobilt billingsystem leveret af Unwire, der kan bille på alle brugeres telefonregning.

Alt sammen i smart og trendy mobildesign, primært for målgruppen ca. 15- 40 år.

Jeg har været frontløber på dette område på mobil og går og observerer, hvornår timingen passer med folks brug af mobilen. Vi lancerer et nyt og bedre website sammen med lanceringen af vores redaktionelle samarbejde med Metroexpress. Vi var dog on-line sidste sommer/efterår i en testperiode, og opnåede hurtigt 11-12000 hits, mere end dobbelt så meget som Eniro, hvilket er meget for et WAPsite. (På det tidspunkt i hvert tilfælde). Vi lå også i Sonofons portal E-go, som vi kommer til igen, og i 3`s portals linksamling, hvor vi har talt om, at vi skal være en del af deres indholdstjenester.

Der ligger mange planer om udvidelser, såsom chatmulighed, radio, WapCam og web 2.0 funktioner m.v.

Det største problem jeg har oplevet er at skaffe programmørkraft, hvilket konstant sætter mig i stå. Derfor har jeg besluttet, at det er bedre at eje en del af noget stort, end det hele af noget mindre. Jeg vil derfor tilbyde en medejerdel af systemet til den/de rette personer, som kan tilføre det, der mangler, for at få det til at "rykke". Det kan være en dygtig programmør, som vil tilbyde sin arbejdskraft som medejer, hvorved der ikke kræves noget indskud, men til gengæld at vi lægger en langsigtet udviklingsplan, hvorved du tilfører projektet værdi, eller det kan være en investor, der dermed kan gøre det muligt at købe sig til stabil programmørkraft i en længere periode.

Som programmør skal du være stærk i JSP/servlets/beans/MSQL m.v. Desuden WML, xhtml, J2ME,java generelt, WALL, WURFL og lignende. Er der ting du ikke ved, skal du være god til at sætte dig ind i det og iøvrigt altid være opdateret med den seneste udvikling på mobil, så Mobileclubbing altid er up-front med den nyeste teknologi. Det er alfa og omega at du er god til at kommunikere, initativrig, selvstændig og kan løse opgaver på egen hånd, og på den måde være med til at skabe et kreativ flow. Overholdelse af deadlines er et absolut must. Til gengæld kan de jo rykkes og arbejdet kan koordineres med studier, arbejde m.v. Jeg er selv meget dynamisk og aktiv og at rykke for manglende levering bliver jeg hurtigt træt af, da det stopper min egen kreativitet. Alt arbejde foregår på internet, på nær evt. møder. Men din geografiske placering er ikke vigtig.

Som investor regner jeg med kommerciel og finansiel back-up, gode kontakter, gode ideer og et iøvrigt inspirerende samarbejde. På et møde vil vi diskutere de økonomiske muligheder i projektet og hvad du finder realistisk inden for dette nye medie.
Avatar billede skcvg Nybegynder
22. maj 2007 - 12:11 #1
??komplet back-end i JSP/MSQL??

Hvad er nu MSQL ? MSSQL eller MySQL eller ?

JSP backend ? Du mener vel front-end ?

/S
Avatar billede e117117 Nybegynder
22. maj 2007 - 13:20 #2
Send en mail på e(a)exact-test.com - jeg er interesseret (programmør).
Avatar billede mobilemaniac Nybegynder
23. maj 2007 - 12:18 #3
Hej..

Tak for interessen...

Ja, MySQL, og med JSP selvfølgelig front.

Hilsen Jack
Avatar billede organizer Nybegynder
15. februar 2008 - 17:28 #4
lad mig høre mere om dit oplæg - kristian (a) hype. dk