Avatar billede over-load Nybegynder
15. maj 2007 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Firefox - google search (100p)

Halløj derude.
Er det muligt at udføre en google søgning fra addresselinien, altså der hvor jeg skriver www.exp.dk, i stedet for at bruge søgelinien? Det jeg egentlig vil have er, hvis jeg ikke afslutter med at skrive .dk, f.eks, skal jeg gå ind på http://www.google.dk/search?hl=da&q=exp&meta= - er dette muligt og hvis da, hvordan? Håber i forstår hvad jeg fabler om - synes det er svært at forklare :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. maj 2007 - 11:47 #1
Ja da det er ganske muligt og ikke så svært. Jeg foreslår at du først laver nogle forskellige søgninger i google, her kan du så se hvordan google laver URL'en når den søger. Det er relativt let at gennemskue.

Prøv at søge på danske siter eller danske sites og se hvordan det gøres
Avatar billede hmann Nybegynder
15. maj 2007 - 11:48 #2
det er faktisk meget let :)

gå i firefox's config ved at skrive: about:config
i adressebaren og tryk enter

find linien: keyword.url (evt. ved at taste den ind under filter)

doubleclick for at editere strengen og udskift den der står der med:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=exp&meta=
Avatar billede over-load Nybegynder
15. maj 2007 - 16:12 #3
Det var tilsyneladdende ufatteligt dårligt forklaret:)

Jeg omformulerer mig:
hvis jeg skriver "hej" i addressebaren, vil jeg have firefox til at gå ind på google og søge på det jeg nu tastede ind, her: "hej". I stedet for at få 404. Jeg vil ikke have en googlesøgning på "exp" hver gang jeg skriver forkert =)
Avatar billede hmann Nybegynder
16. maj 2007 - 10:27 #4
min fejl..
der skal selvfølgelig stå:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=

ved ikke om det virker med et enkelt ord, da den så vil prøve at finde domænet med det navn, men prøv at skrive "bum bum" i adressebaren så søger google på "bum bum"..
Avatar billede over-load Nybegynder
16. maj 2007 - 18:14 #5
HAHA kæft hvor sejt xD. Jeg takker herfra:)
Avatar billede hmann Nybegynder
16. maj 2007 - 18:32 #6
var så lidt.. tak for points :)