Avatar billede annelisabeth Nybegynder
13. maj 2007 - 16:08 Der er 4 kommentarer

nokia 6131 blutooth og infarød

Hej Ekspert

jeg har købt ekstra hukommelse til min tlf. det virker som det skal. Med til den, fulgte også et lidt større kort til pc (adapter??) Min pc har trådløs forbindelse, dog ikke brugt pt men den er klar, og har været brugt en del, om jeg så må sige. Jeg har hentet Nokia PC Suite. Men den kan ikke finde min tlf. blutooth er tilsluttet (på mobilen) jeg har også forsøgt mig med infarød. Kortet er et SanDisk micro(til mobilen) kortet til pc hedder: SanDisk microSD/transFlash Adapter.
Mange hilsner
Ann Rønde
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2007 - 17:22 #1
"Min pc har trådløs forbindelse"

Vil det sige at den har trådløs internet?
Har din pc også bluetooth og Infrarød?

Hvis ikke, kan det du vil ikke lade sig gøre.

Så skal du bruge datakabel fra tlf. til USB eller en bluetooth dongle.
Avatar billede annelisabeth Nybegynder
13. maj 2007 - 19:07 #2
Hej

Dejligt med et hurtigt svar. Jeg ved faktisk ikke om min pc har det. Jeg har set inde under enhedshåndtering der står infarød, det er vist noget jeg har ordnet på en eller anden firnurlig måde :-) Min pc har trådløs, som jeg ofte har brugt og bruger. Med mit hukommelses kort til mobiltlf, som er en Nokia 6131, fulgte en anden lille tingest som hedder: SanDisk.....microSD/TrandFlash Adapter. Denne lille tingest har jeg placeret i min pc. Samtidig her jeg hentet programmet "Nokia  pc suite" det program har jeg forsøgt at få til at finde tlf. men den vises ikke på listen.
Mange hilsner
Ann
Avatar billede thov Forsker
13. maj 2007 - 20:21 #3
Hvis det skal komme til at fungere uden kabel, så er det via IrDA (infrarød).
Begge apparaters IrDA-porte skal være aktiveret, og sende/modtage dioderne skal have 'øjenkontakt'. Er computeren en laptop, så sidder dioden sandsynligvis på den forreste kant (på min er det et rektangulært mørkt vindue).
Både 'pc suite'(på comp.) og telefonen vil 'vågne op' hvis/når de ser andre IrDA enheder i nærheden.

MicroSD kortet og computerens trådløse netværksforb. kan godt glemmes, de har ikke noget at gøre i denne sammenhæng. TransFlash adapteren bruges kun, hvis microSD kortet skal tilsluttes et apparat, som kun har et 'gammelt' standard SD slot.
Avatar billede annelisabeth Nybegynder
13. maj 2007 - 23:07 #4
Hej

Min infrarøde forbindelse sidder bag på pc. Jeg har forsøgt igen, men kan ikke få det til at virke. Pc siger enheden virker, tlf har jeg sat til infrarød, den slår dog automatisk fra når den ikke er i brug. Men det korte af det lange, pc vil ikke finde tlf eller er det omvendt.
jeg gir`op. Tænk jeg troede det var så enkelt!! Men tusind tak for jeres tid.

Mange hilsner
Ann