Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2007 - 05:57 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hvor 2 forskellige hastigheder

Den nye bærbare har 2 forskellige hastigheder. Hurtigst med batteri og meget langsommere når strømstikket er sat i
Skal det være sådan eller er det en fejl ?

http://aycu40.webshots.com/image/17519/2003405268203410131_rs.jpg

http://aycu27.webshots.com/image/15066/2003129255094834116_rs.jpg
Avatar billede dach Nybegynder
12. maj 2007 - 08:59 #1
I en normal situation, bør maskinen være langsomst, når du anvender batteri, for at spare på strømmen. Det er også normalt at flere interfaces bliver lukket ned (feks COM porte) for at spare strøm.
Når du indsætter adapter (som er forbundet til 220v), skal den så køre normal hurtig hastighed.
På visse maskiner ser du også at skærmen får mere power, når du kører via adapter.

Hvis du kører Windows, vil der være et sted med 'Strømstyring'.
Hvis du kører Vista, er vejen denne:
Kontrolpanel-->Oplysninger om og værktøjer til ydeevne-->Juster indstillinger for strømstyring
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2007 - 10:01 #2
Så burde det jo være sådan at maximumun performance var når adapeteren og strømstikket var sat til at den vqr hurtig. Det er der den viser 800 MHz. og skulle kulle køre 2GHz. Jeg har stadig garantien. Mener du det ville være en god ide at indlevere den til Acer

De 800MHz kan jeg ikke ændre ved strømstyring
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 13:07 #3
Når du har fået de 800MHz er det så når Adapateren har været sat til under Opstart eller har du først sat den til når maskinen har været startet op ?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2007 - 14:39 #4
Adaptor har været sat til under opstarten også. Jeg prøver lige at starte den uden adaptoren er sat til
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2007 - 14:51 #5
Det gør ingen forskel om adapteren er sat til ved opstarten
Avatar billede dach Nybegynder
13. maj 2007 - 14:58 #6
Har du prøvet at være inde i Strømstyringsfunktionen, som jeg beskrev tidligeer?
Avatar billede Mads Nybegynder
13. maj 2007 - 15:08 #7
Er det ikke bare når man laver noget krævende, den skruer op for hastigheden?
Det er da sådan, det plejer at være..
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2007 - 15:15 #8
jeg prøvedelige at dowloade et lille program og gemme det på min disk. Det gjorde heller ikke nogen forskel ved de 8oo MHz.

Jeg har strømstikket i hele tiden og hastigheden ser jeg ved at højreklikke på denne computer. Måske det skal gøres på en anden måde.

Det virker så omvendt på mig at hastigheden er lavest, når strømstik og adaptor er sat til
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2007 - 15:18 #9
Tjek i bios at indstillingerne ikke ved en fejl er byttet rundt.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2007 - 15:24 #10
Jeg kan ikke andet i bios end at ændre i boot, så det aner jeg ikke hvordan jeg skal gøre
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2007 - 15:27 #11
http://www.notabene.gl/index.php?id=429

Må ikke opfattes som reklame for maskine, men det er denne PC det drejer sig om
Avatar billede dach Nybegynder
13. maj 2007 - 15:40 #12
Rigtig kedelig maskine ;-) Er næsten ikke misundelig.
Det det er en så ny maskine med duo Amd64, er jeg også af den overbevisning, at maskinen først skruer op for power, når der er brug for suppe. Jeg tror ikke at du kan bruge dine målinger til noget. Du må forsøge at teste via nogle rigtige benchmark-programmer, for at se den reelle hastighed. jeg kan ikke lige umiddelbart rystre nogle navne op på nogle aktuelle, som kan anvendes til dén CPU, men der er sikkert andre her på sitet, der lige kan de frække navne / steder.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2007 - 15:58 #13
Jeg har også kun min gamle stationære, som fungerer udmærket. Denne maskine er min kones-). Jeg er meget på herrens mark med de her bærbare

Vil gerne have klarhed over det, så jeg håber nogen kan fortælle mig, hvad disse benchmark programmer er for noget, og hvordan de bruges
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 20:13 #14
Det var som dash sagde i strømstyring det skulle ordtnes. Jeg kunne bare ikke finde ud af det på den ny maskine hvor alt var anderledes og strømstyring specielt for den type acer.
Håber dash eller andre lægger et svar
Undskyld den sene kommentar, men jeg måtte have fat i ham, der havde haft den før , før jeg forstod hvad det gik ud på
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 10:04 #15
da der er bedt om et svar og der ligger et svar lige ovenvenfor lukker jeg selv spørgsmålet
Avatar billede dach Nybegynder
07. juli 2007 - 11:08 #16
Det var en lang og billig omgang...
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2007 - 16:32 #17
Hvis du ser på datoerne, kan du se at jeg ventede 6 dage på et svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2007 - 20:42 #18
Det kan godt være du ventede i lang tid, men at tage point selv er faktisk ulovligt :)
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=164

Du kunne jo oprette et nyt spørgsmål med  point til dem der har hjulpet her, så er det ude af verden :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2007 - 20:43 #19
samsonjens - vi er midt i en ferietid, så div. kommentarer/svar kan være længe undervejs.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2007 - 21:18 #20
Dash og John Stingers: Jeg laver et spørgsmål der hedder hvorfor 2 forskellige hastigheder i styresystemestem windows xp. Håber I så lægger et svar