Avatar billede hedemann Nybegynder
09. maj 2007 - 22:24 Der er 11 kommentarer

Blokering af Javascript

Jeg har lavet en side med noget javascript - når siden loades i IE, blokeres den af IE - man skal klikke på det "gule bånd i toppen" for at tillade scriptet køres. Kan dette ikke undgåes, således at brugeren ikke generes af denne blokering?
Avatar billede windcape Praktikant
09. maj 2007 - 22:42 #1
Afhænger sikkert lidt af dit script, men svaret ville sandsyneligvis være "nej".
Men du kan jo bede brugeren om at skifte browser :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. maj 2007 - 22:43 #2
Mon ikke der er en årsag til denne blokering ?
Spørg dig selv om blokeringen havde et formål,
hvis man bare kunne omgå den sikkerhedsfeature.

... Du kan sikkert undgå det ved at få dine
brugere til at sænke deres sikkerhedsniveau eller
ved at få dem til at tilføje dit website til listen
over troværdige sites med lavere sikkerhedsniveau.

- Det er selvfølgelig også muligt at du bare har sat
dit sikkerhedsniveau for højt, de eneste tilfælde jeg
ser de ting er ved scripts der skal have adgang til
sikkerhedsbetonet js eller ved popup vinduer.
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. maj 2007 - 22:44 #3
^ - At du sætter dit eget sikkerhedsniveau
lavere påvirker selvfølgelig ikke brugeren,
men det jeg mener med det er, at det kan være
at det kun er dig der får fejlen, fordi
du kører med en højere sikkerhed.
Avatar billede goose Nybegynder
09. maj 2007 - 23:11 #4
Ligger din side på en server eller kører du den lokalt?

Hvis du kører den lokalt, så prøv og upload den til en server og se om det hjælper.

/Goose
Avatar billede computertossen Nybegynder
09. maj 2007 - 23:39 #5
Jeg tror ikke, der er så meget at gøre ved det - har selv været generet af det, når jeg laver web-sites.

Man må dog sige, at det vel er sympatisk, at det er op til læseren at bestemme, hvad der kan/må poppe op på hans computer - og ikke op til webmasteren, selv om det ødelægger lidt af den smarte layout.
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2007 - 01:13 #6
-- og jeg tror på, at goose har fat i den lange ende, nemlig at du forsøger at køre et script, som ligger på samme computer som browseren, og det er en af de mere finurlige sikkerhedsfeatures i IE, som default er sat til, at scripts fra det store indernet er ufarlige, men kommer de fra din egen computer er de garanteret skadelige ...

-- som udvikler skal man selvfølgelig fjerne denne indstilling, dvs. vinge denne af:

Funktioner --> Internetindstillinger... --> Avanceret --> (Næsten nederst) Tillad aktivt indhold at køre i filer på Denne computer
Avatar billede hedemann Nybegynder
11. maj 2007 - 17:08 #7
Goose - det var der der kom på sporet, men roenving havde løsningen - så send et svar og du får point.
Avatar billede goose Nybegynder
11. maj 2007 - 20:24 #8
øhh, var det roenving eller mig der skulle smide et svar?

/Goose
Avatar billede hedemann Nybegynder
11. maj 2007 - 23:13 #9
Hmmm.... ja, jeg kan godt se at det er lidt misvisende - men det var dig, Goose, jeg mente
Avatar billede hedemann Nybegynder
12. juni 2007 - 13:46 #10
Goose sender du et svar....
Avatar billede hedemann Nybegynder
13. september 2007 - 15:33 #11
Prøver igen "Goose sender du et svar...."