Avatar billede crawack Nybegynder
09. maj 2007 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nogle brugere kan ikke se hele signaturen i forummet

Jeg har et nogenlunde velfungerende forum kørende.

Det er phpbb version 1.53a 2.0.22

Enkelte brugere kan ikke se hele signaturen/underskriften i indlæggene.

Det kan tydeligt ses her hvad der menes:

http://www.rcmodeltruck.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=10624#10624

For sjov skyld har vi gemt kildekoden som fil af en af de sider hvor der opstår problemer:

http://www.rcmodeltruck.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=11527#11527

Når jeg selv downloader filen, åbner den automatisk i internet explorer. Men når brugere (dem med problemerne) gør det opstår fejlen igen.

Brugeren der har gemt kildekoden har lavet dette screenshot af hvad han ser når han downloader filen:

http://www.rcmodeltruck.dk/phpBB2/files/fejl_213.jpg

Efterhånden er jeg tilbøjelig til at tro, at det måske slet ikke har noget med php at gøre, men jeg er ikke sikker.

Problemet opstår hos 6 ud af 150 brugere (6 har meldt sig).
Avatar billede barklund Nybegynder
09. maj 2007 - 16:15 #1
Man kan ikke komme ind uden logind (hvilket du vel ikke forventer vi alle sammen opretter) og screenshot'et er ganske umuligt at se noget på - hvorfor er det så lille?
Avatar billede crawack Nybegynder
09. maj 2007 - 16:28 #2
Ups. Det var de 2 flueben jeg glemte, det skulle være iorden nu!
Avatar billede barklund Nybegynder
09. maj 2007 - 17:09 #3
Hvordan kan det nogensinde være et PHP-issue? Det er jo layout, der er noget galt med - altså noget css sandsynligvis. Bare fordi siden er genereret via PHP er det jo ikke PHP'ens skyld :) Det er jo heller ikke databasens skyld, selvom den indeholder data...
Avatar billede crawack Nybegynder
09. maj 2007 - 17:59 #4
Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er en haj til nogen af delene.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle have noget med layout at gøre, når kun enkelte medlemmer har de omtalte problemer.

Det er da muligt spørgsmålet er lagt i den forkerte kategori, det er det første jeg nogensinde har stillet herinde!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. maj 2007 - 10:18 #5
Det er vel et CSS issue omkring, at nogen har en anden browser-combo-indstilling-platform-hvadvedjeg, så de ikke lige ser det rigtige... Det er i hvert fald nok ikke lige noget du får en PHP-person til sådan lige at kigge på :)
Avatar billede crawack Nybegynder
10. maj 2007 - 10:30 #6
Jeg prøver at stille spørgsmålet et andet sted, tak for hjælpen!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. maj 2007 - 10:48 #7
Husk at lukke her ved at lave et svar og acceptere det selv.
Avatar billede crawack Nybegynder
10. maj 2007 - 11:01 #8
Ok, skal lige jo lige lære det!