Avatar billede fjonk Nybegynder
09. maj 2007 - 10:52 Der er 4 kommentarer

IE 7 fryser engang imellem når jeg klikker på et link!

Engang imellem når jeg klikker på et link fryser min internet explorer så jeg er nødt til at nuke den igennem task manageren for at lukke den, jeg kan godt minimere og maksimere vinduet, hvad jeg så end skal bruge det til når applikationen er død ;-). I taskmanageren står applikationen til "running" og processen svchost.exe suger omkring 50% CPU. Jeg har forsøgt at lade den køre for at se om den vil reagerer efter et stykke tid men det gør den ikke....

Jeg kan ikke umiddelbart se et mønster for hvornår det sker. Når jeg trykker på et link der får IE til at fryse, nuker den, starter IE igen så er det ikke altid at det samme link fryser IE igen.

Jeg har rebootet 100 gange, forsøgt at tømme browser cache, opdateret med alle de opdateringer der er, ledt rundt på nettet bla under MS support men kan ikke finde en løsning.

Jeg har ikke forsøgt at afinstallere IE 7 og installere den igen, det var noget vi gjorde tilbage i 90'erne ;-). Det må være muligt at finde ud af hvad årsagen er så det kan fikses, men spørgsmålet er så bare hvem der ligger inde med nøglen :-)

Jeg kører Windows XP professionel service pack 2. Min PC er en 3.0 GHz Pentium 4 med 512 MB RAM.

Min IE er 7.0.5730.11

Håber der er en der kan give mig et godt råd.

På forhånd tak :-)
Avatar billede fotobob Nybegynder
09. maj 2007 - 11:04 #1
Hej Fjonk
Har du prøvet af køre Windows update?

Sker det når der er plugins på siderne såsom flash eller video? Jeg har samme problem når jeg besøger børsen.dk

evt. skift til Firefox - den er rigtig stabil.
Avatar billede fjonk Nybegynder
09. maj 2007 - 11:20 #2
Jeg kører automatisk microsoft update som tager alle kritiske opdateringer til alle MS produkter man har liggende på sin PC. Derudover har jeg været inde og installere alle de opdateringer der er valgfrie, både hardware og software opdateringer. Jeg har også fundet frem til og installeret en opdatering til IE som ikke lå under microsoft update. Men intet af det har løst mit problem.

Jeg er rimeligt sikker på at det ikke har noget med plugins at køre da der som jeg har skrevet ikke er noget mønster og det samme link fryser nogen gange men ikke altid.

Det kunne godt være interessant at skifte til Firefox, den har jeg hørt meget godt om, men aldrig prøvet, men i første omgang kunne jeg godt tænke mig at få løst problemet. Men hvis der ikke kommer en løsning vil jeg tage imod dit råd :-)

Tak for din kommentar.
Avatar billede fotobob Nybegynder
09. maj 2007 - 13:41 #3
Hej
Her er linket: http://www.firefox2.com/dk/
Avatar billede fjonk Nybegynder
09. maj 2007 - 14:24 #4
Hej Fotobob,

Endnu engang tak for det, jeg kigger på det hvis der ikke kommer en løsning på problemet.