Avatar billede trp79 Nybegynder
09. maj 2007 - 10:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel: 2 kolonner med data - finde elementer der ikke er i begge

Hejsa
Jeg har 2 kolonner med data. Den ene er der 242 rækker i, den anden er der 251 rækker i. Jeg vil gerne lave en "show dif", altså se hvilke elementer i kolonnen med 251 rækker, der ikke fremgår i kolonnen med 242 rækker i.
Altså vil jeg gerne se de 9 elementer som kolonnen med de 242 rækker mangler for at være ens med kolonnen med 251 rækker.

Hvordan gør man det?

På forhånd tak, mvh
Torben
Avatar billede knirkeline Nybegynder
09. maj 2007 - 10:16 #1
Du kan benytte formlen =Lopslag(opslagsværdi;tabel;1;falsk) i en kolonne efter kolonnen med 251 rækker. Hvor opslagsværdi er indholdet af en celle i kolonnen med 251 rækker og tabel er området med de 242 rækker. Hvis et element ikke findes i begge kolonner, bliver resultatet #I/T.
Avatar billede trp79 Nybegynder
09. maj 2007 - 10:40 #2
Tak for det du :)