Avatar billede jensenil Nybegynder
08. maj 2007 - 08:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatiske opdatering af kæder

Jeg har oprettet nogle kæder i et regneark og hver gang jeg åbner regnearket spørge det om jeg ønsker at opdatere disse kæder. Jeg vil hører om det muligt at opdatere disse kæder ud at man bliver spurgte om den hver gang man åbner regnearket.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2007 - 09:03 #1
Denne indstilling gælder kun for den aktuelle bruger, og den påvirker alle åbne projektmapper. Andre brugere af projektmappen påvirkes ikke. Indstillingen påvirker også kæder til andre projektmapper.

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Rediger.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Spørg, om kæder skal opdateres automatisk. Hvis markeringen er fjernet, opdateres kæderne automatisk, og der vises ingen prompt.
Avatar billede jensenil Nybegynder
08. maj 2007 - 10:08 #2
Findes der ikke en funktion, som kun gælder for det regneark og for alle brugere som anvender dette regneark.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2007 - 10:17 #3
Tror det ikke - men måske kan det styres via VBA - så det kun gælder det pågældende regneark - flueben fjernes ved åbning og sættes igen ved lukning?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. maj 2007 - 19:00 #4
Du kan godt bestemme det for en enkelt fil. Åbn filen med kæder, vælg Edit/Rediger, Kæder/Links, Startup prompt (og her kommer jeg så til kort, jeg ved ikke, hvad den hedder i dansk version, i tilfælde af, at det er sådan en du har). Nu kan du vælge præcis hvad der skal ske/ikke ske med kæderne, når filen bliver åbnet.
Avatar billede jensenil Nybegynder
09. maj 2007 - 10:47 #5
Jeg har prøvet det, men jeg får stadigvæk dialogboksen frem som spørger om jeg ønsker at opdatere kæden.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. maj 2007 - 18:10 #6
Hvis ikke du har anden kode/add-ins eller lignende, der overruler og overtager opdateringen af links, bør du ikke få spørgsmålet, når du altså har husket at vælge det rigtige i dialogen med Startup prompts.
Avatar billede jensenil Nybegynder
22. maj 2007 - 12:52 #7
Undskyld jeg første skriver nu. Jeg har ingen koder der overruller opdatering, men jeg kan ikke få den til at virke. Jeg vælger følgende mulighed: Vis ikke advarslen, og opdater kæder. Jeg har prøvet at vælge Vis ikke advarslen og opdater ikke automatiske kæder, så kommer dialogboksen ikke frem, men hvis man vælger den anden mulighed så kommer dialogboksen frem.