Avatar billede mfs85 Nybegynder
07. maj 2007 - 09:56 Der er 1 kommentar

Menu farve

Hej alle

Jeg har lavet en menu gennem en <ul>. Den har en baggrundfarve og en hover lavet i css. Det jeg gerne vil have lavet, er, at det menupunkt man er inde på forbliver den samme farve som hoveren har, mens man er inde på en given side. Den skal så skifte, når man besøger et andet menupunkt.

Ved det kan løses ved at lave en class og så ændre <li> for hver side, men er der ikke en nemmere måde at gøre det på via css?

Michael
Avatar billede roenving Novice
07. maj 2007 - 14:18 #1
Nej, ikke via css ...

Men måske ved at aflure url-linket og så sætte baggrundsfarven, hvis linket er en del af sidens url !-)