Avatar billede trane_frisk Nybegynder
03. maj 2007 - 09:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg bliver bombarderet med pop-ups.

Hej

Jeg ved spørgsmålet har været oppe at vende 1000 gange før på Eksperten, men selv efter en søgning fandt jeg ikke rigtigt noget brugbart.

Jeg har Windows XP MCE Service Pack 2 med opdateringer fra Windows Update installeret. Jeg bruger primært Mozilla Firefox, men også Internet Explorer 7.0

Jeg får konstant pop-ups (ca. melllem hver 30-45 minutter). Det er hovedsageligt i IE-vinduer, men nu også en sjælden gang imellem i Firefox-tabs.

Jeg har: Windows XP Firewall aktiveret, AVG Free Edition 7.5, PeerGuardian, CCleaner, Ad-Aware Personal (to sidstnævnte kører jeg jævnligt), og Windows Update har installeret noget der hedder Windows Defender.

Hvad gør jeg galt? Jeg føler jeg får trojans, spyware og så selvfølgelig pop-ups hele tiden. En scanning i Ad-Aware giver i hvert fald mange resultater, men det kan godt være det bare er ligegyldige cookies det meste.

Hvad gør jeg? - hvad siger I??? På forhånd tak!
Avatar billede robotten Praktikant
03. maj 2007 - 10:05 #1
Bruger du den indbyggede pop-up blocker i IE 7.0?
Ellers har google lavet en udemærket en i deres Toolbar.

Du kan ikke beskytte dig mid snavs, uanset havd. Der er mange programer der påstår de kan forhindre det, men det passer ikke. Så scan som du allerede gør, med anti spyware programmer med jævne mellemrum.
Bemærk også, at Ad-awre har et samarbejde med nogle programmører, der laver spyware, og derfor godkender dette som gode programmer istedet for onde. Rent fusk. Kan i stedet anbefale fx spybot, der er enkelt og effektivt.
03. maj 2007 - 11:26 #2
Avatar billede robotten Praktikant
09. maj 2007 - 08:33 #4
?
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
14. maj 2007 - 22:57 #5
Robotten: tak for alt hjælpen, omend jeg ikke direkte brugte det. Udover dit råd med at Ad-Aware samarbejder med spyware-firmaer, hvilket jeg havde hørt lidt om. Så installerede SpyBot.

Det endte med jeg blandede min egen dødbringende anti-virus/malware/spyware cocktail, som bare virker ét-hundrede procent! Ingredienserne er: SuperAntiSpyware (freeware-udgaven), AVG Free Edition, PeerGuardian 2 og CCleaner (som begge er freeware-programmer).

Disse fire programmer (selvfølgelig kombineret med Windows XP Firewall), virker som den bedste kombination indenfor freeware-verdenen (og sikkert også indenfor registerede programmer). Ikke én pop-up eller virus har vist sig på PC'en siden.

Det fungerer i hvert fald langt bedre end min tidligere kombination: Ad-Aware og Avast antivirus - begge freewareprogrammer jeg roste til skyerne, men som jeg fandt ud af var ret sløje i forhold til. Nogen anbefaler man bruger TO antispyware-programmer. Det mener jeg ikke er nødvendigt med SuperAntiSpyware.
Avatar billede robotten Praktikant
15. maj 2007 - 08:02 #6
Det er godt, du har fundet en løsning. Måske lidt rigeligt med 3-4 programmer, men når bare de virker :)