Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. maj 2007 - 19:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Disk Error i Event Viewer

Hey.

Jeg har her på det sidste modtaget følgende fejl i min Event Viewer under system.

Se billedet det forklarer mig problem.

http://net-base.dk/eventviewer.jpg

Det jeg vil høre er om det er harddisken eller om det er controlleren. hvilket vil sige nyt bundkort.

og hvis det er bundkortet vil jeg så kunne rykke den disk der sidder på den controller over på RAID controlleren i stedet for?
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 19:49 #1
oftest er det en fejl ved disken.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. maj 2007 - 20:16 #2
Hvikle tools kan jeg bruge til at finde ud af om det er noget der er i vejen med harddisken?
Avatar billede mainz Nybegynder
02. maj 2007 - 20:22 #3
Partition Magic
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 20:27 #4
harddisk producenten har gratis værktøj til dette, det vil være hul i hovdet at købe partion magic til den opgave.
Avatar billede hclarsen Nybegynder
02. maj 2007 - 22:07 #5
Ja, men hvor ofte? ;-)
Avatar billede mainz Nybegynder
02. maj 2007 - 22:13 #6
>>screem_brille: Ja ok, det havde jeg ikke tænkt på.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. maj 2007 - 23:29 #7
Har lige kørt maxtors eget tool MaxBlast hedder det vidst og det fandt ikke nogle fejl... så er det vel controlleren? altså bundkortet? hvordan kan jeg teste det?
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 23:40 #8
prøv et andet kabel, opdater driveren til controlleren ?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. maj 2007 - 23:52 #9
Har prøvet andet kabel. virkede ikke. Kan man update firmware på en Maxtor SATA 200GB 6B200M0 disk?

Eller skal jeg hellere finde nogle nyere driver til mit ASUS P4P800-E Deluxe motherboard?
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 00:07 #10
i sjældne tilfælde man kna opdatere firmwaren på harddiske, men har kun set det på SCSI diske, aldrig på IDE / SATA diske.

jeg ville prøve at opdatere driveren.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
03. maj 2007 - 08:23 #11
Ja jeg må prøve at finde nogle nyere driver...
Avatar billede muldwarp Nybegynder
28. august 2007 - 20:39 #12
Hvilken Driver bruger du til ASUS P4P800-E Deluxe motherboard controler version ??
Jeg har samme Problem bare med Western digital diske på raid
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. august 2007 - 22:33 #13
den disk der fejlede havde jeg siddende på det stik der hedder SATA1 og mit operativ system på SATA2. så flyttede jeg den disk der fejlede fra SATA1 til SATA RAID 1 og siden da har jeg ikke oplevet nogle problemer.

de 2 stik SATA RAID 1 og 2 kan i BIOS sættes til enten RAID eller alm SATA2, og jeg satte dem som alm SATA2 controller.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. august 2007 - 22:33 #14
Ja jeg kan da lige så godt lukke nu da jeg ikke har problemet mere.
Avatar billede muldwarp Nybegynder
29. august 2007 - 22:51 #15
tror jeg har fundet fejlen nu det var et billigt sata kabel der ikke virkede helt som det skulle
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. august 2007 - 09:50 #16
hehe ja den har jeg også haft udskiftet...
Avatar billede muldwarp Nybegynder
30. august 2007 - 14:50 #17
hjalp det ikke på din computer så der efter