Avatar billede morten_ja Nybegynder
02. maj 2007 - 00:08 Der er 20 kommentarer

Min blæser køre helt vildt

Hej Kolge hoveder..

Jeg sidder med min bærbar, og det er så men også en dejlig maskine, men jeg har det problem at den larmer helt forfærdeligt. Jeg tror det er blæseren, men jeg kan ikke forstå at den skal køre for fulde drøn når den bare står lige så stille på skrivebordet.

Er der noget jeg kan gøre eller er det nogen den skal sendes til rep. for?

/Morten
Avatar billede pade2204 Nybegynder
02. maj 2007 - 00:11 #1
det ville hjælpe hvis du skrev hvilket mærke / model du har !
Avatar billede morten_ja Nybegynder
02. maj 2007 - 00:14 #2
Det er en Acer aspier 3503..
Avatar billede lzs Nybegynder
02. maj 2007 - 11:57 #3
Eu du sikker på at prosessoren clocker ned? eller kører den på max?
Avatar billede lzs Nybegynder
02. maj 2007 - 11:58 #4
Hvis prosessoren kører på fuld drøn, kan du evt hente programmet notebook hardware control
Avatar billede morten_ja Nybegynder
02. maj 2007 - 18:12 #5
Lzs jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mere mht clocker ned?

Og hvor kan jeg hente sådan et program?
Avatar billede lzs Nybegynder
02. maj 2007 - 18:47 #6
Du kunne jo søge på google efter "notebook hardware control" :D
Bare download det fra denne side http://www.pbus-167.com/
Programmet kan en masse ting, bl.a. se clock-hastigheden og sænke spændingen etc.
Bærbaren skal gerne clocke ned, da den ellers kører på f.eks. 2 Ghz hele tiden, hvilket udvikler en masse varme, som så medfører, at blæseren kører hele tiden.
Avatar billede morten_ja Nybegynder
02. maj 2007 - 18:52 #7
ok, det vil jeg prøve i morgen så.. Så skal du nok få dine point hvis det virker..:D
Avatar billede lzs Nybegynder
02. maj 2007 - 19:21 #8
Nu ved jeg ikke hvor gammel bærbaren er, men du kunne jo også prøve at støvsuge blæserne for støv, da det godt kan blokere for lufttilgangen.
Avatar billede morten_ja Nybegynder
03. maj 2007 - 08:23 #9
Hvordan sætter jeg den til at clocke ned?
Avatar billede lzs Nybegynder
03. maj 2007 - 14:30 #10
På min bærbar har jeg nede i højre hjørne et ikon for nhc, der viser hvor mange Mhz processoren kører med. Hvad står den på hos dig? det kan jo være, at den er clocket ned. Du kan højreklikke på ikonet og vælge hvad den skal stå på. min står altid på dynamic switching, så kan den selv clocke op, hvis jeg f.eks. åbner et program.
Avatar billede lzs Nybegynder
03. maj 2007 - 14:31 #11
Hvad er det for et grafikkort, der er i din bærbar? det kan også være det der ikke er clocket ned.
Avatar billede morten_ja Nybegynder
04. maj 2007 - 07:36 #12
Min står på 1500 Mhz.. Men hvis jeg nu stiller dem til at stå på fx 75% clokker den så selv op hvis jeg skal bruge mere?

Jeg ved ikke hva grafikkort der er i. Ved ikke andet end at det ikke er skide godt.
Avatar billede lzs Nybegynder
04. maj 2007 - 12:07 #13
Hvis den står på 1500 Mhz i idle, så lyder det ikke til at den er clocket ned, men det kommer jo an på hvad det er for en processor der er i den?
Ved ikke lige hvad du mener med at stille den på 75 %, hvor kan man gøre det henne af?
Hvis du vælger funktionen battery optimized så skulle den gerne clocke helt ned. men skriv lige hvad det er for en processor du har, for det kan være den slet ikke kan bruges sammen med programmet
Avatar billede morten_ja Nybegynder
04. maj 2007 - 14:24 #14
Jamen det er en processer med 1500 Mhz.

Der sidder en markat hvorpå der står Celeron.. Ved ikke om det er det du tænker på.

http://img150.imageshack.us/img150/2693/infouv5.jpg Her kan du se hvad jeg har i min PC.

http://img150.imageshack.us/img150/7941/nhccpufg8.jpg Her kan du se hvad jeg mener med de 75% det er ned i højre hjørne.

Jeg har fået den til at være helt stille, efter jeg har støvsuget den. Men så snart jeg startede Internet op, så startede blæseren igen.
Avatar billede lzs Nybegynder
05. maj 2007 - 10:05 #15
og du er sikker på at, at den ikke altid har larmet? man kan se, at processoren ikke clocker ned, har du prøvet den funktion der hedder battery optimized
Avatar billede morten_ja Nybegynder
05. maj 2007 - 23:48 #16
Den mener jeg ikke jeg kan lave noget inde under..:S
Avatar billede lzs Nybegynder
06. maj 2007 - 22:11 #17
hmm nej, så kunne det godt lyde som om at den ikke understøtter det. hvad er det for en processor? denne computer - højreklik - egenskaber - og så kan du se det under computer. ved mig står der f.eks. intel pentium M
Avatar billede morten_ja Nybegynder
06. maj 2007 - 22:23 #18
Kunne du ikke se det i det link jeg har smidt til dig??
Avatar billede lzs Nybegynder
06. maj 2007 - 22:40 #19
ahh ok sorry. Hmm ved sku desværre ikke så meget om den der processor, men det tyder da i hvert fald på at den ikke kan clocke ned. står den ikke på 1500 Mhz hele tiden?
Avatar billede morten_ja Nybegynder
06. maj 2007 - 22:53 #20
Nej ikke hvis jeg sætter den til at Clocke ned, det nederste link.. Men jeg har lige snakket med en her til aften som gav mig et tip jeg kunne prøve, så jeg kigger lige på det.