Avatar billede nomisweb Nybegynder
24. april 2007 - 09:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webbank på PDA?

Hej,
Jeg overvejer at købe en pda, men mest for at kunne tjekke webbank overalt, så kan man det?
De fleste pda'er har vel efterhånden windows mobile 5 eller 2003 installeret med Internet explorer, men har denne internet explorer et java plugin så man kan bruge webbank? eller kan man downloade javaplugin?
Hvad med skype, kan det bruges på windows mobile mon?
Tak for hjælpen...
S
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2007 - 09:52 #1
Ifølge denne artikel kan man ikke bruge webbank fra en PDA, men artiklen er ret gammel, så jeg ved ikke om det stadig gælder.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2007 - 09:52 #2
Avatar billede nomisweb Nybegynder
24. april 2007 - 10:20 #3
Ja det er lidt gammelt, men tak!
Det jeg tænkte var at bruge trådløs internet som forbindelse, og ikke en GSM/3G forbindelse, og så en almindelig browser til at tilgå webbanken...
Avatar billede mtj111 Novice
25. april 2007 - 17:29 #4
Skype kan godt bruges på Windows Mobile :-)
Avatar billede mtj111 Novice
25. april 2007 - 17:30 #5
Og de fleste netbanker lægger vel en fil i C:\?

I såfald kan de ikke køre på Windows Mobile, da den ikke benytter drevsystemer som C:\ og D:\.
Avatar billede nomisweb Nybegynder
26. april 2007 - 00:16 #6
Hej, fedt mht skype. mht webbank kan man hos de fleste (BEC banker og danske) i hvertfald vælge hvor man har placeret sin underskriftsfil hvis den mobile browser vel at mærke understøtter java....sådan opfatter jeg det ihvertfald!
Men hvis man nu ikke kan bruge webbank på sin pda og en bærbar på 12" og opefter er for stor...er det så muligt at finde en minibærbar med 7"-10" skærm, som køre xp eller lignende?
Avatar billede nomisweb Nybegynder
27. april 2007 - 09:32 #7
Hvis der nu er en der har en pda kunne de prøve at gå ind på danske banks netbank på denne side:
https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB
eller en anden netbank hvis du ikke bruger danske, og se hvad der sker?
Avatar billede mtj111 Novice
27. april 2007 - 15:24 #8
Jeg kan se, at siden bruger et ActiveX-objekt, og så vidt jeg ved, så understøtter Pocket Internet Explorer ikke ActiveX-objekter.

Med henhold til Java i Internet Explorer, så kan jeg ikke lige finde noget om det. Der skal i stedet bruges andre programmer. En hurtig googlesøgning fandt http://www.bitstream.com/wireless/products/pocketpc/index.html

Du kan få ultra mobile PC'er (UMPC) med 7" skærm. De er ikke så populære (endnu), og jer har kun set tests af dem i diverse blade - men de virker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Umpc
Avatar billede nomisweb Nybegynder
27. april 2007 - 16:07 #9
Det er jo perfect med UMPC.

Tak!

Det skal jeg lige kigge noget mere på! Sender du et svar...
Avatar billede mtj111 Novice
20. juni 2007 - 00:12 #10
*whoops*

Jeg må have overset en mail et sted! :-)