Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
21. april 2007 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fsck Warning

When I run fsck on /dev/hda1 which if mounted on /boot of the server I get "Warning!!! Running e2fsck on a mounted filesystem may cause SEVERE filesystem damage." How can I run fsck on the root / and /boot?
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
22. april 2007 - 21:14 #1
start a livecd on a cd, and then run fsck from that livecd.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
22. april 2007 - 22:52 #2
If you do a normal boot or even a single user mode boot, then you end up with at least / mounted. Then you cannot run fsck on it.
You have to boot on an external linux media, like the livecd Kjeld mentions, or a usb disk, or what ever you have as external media that can give u a prompt. Then when you have booted, then you must run the fsck on the device (/dev/hda1), and not on a mounted fs.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
22. april 2007 - 22:54 #3
I always forget to mark my answers as answers and not comments.
Well hope it helps u rita. U do get your share of trouble with that linux system of yours :-)
Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
23. april 2007 - 05:36 #4
You are so funny jazzjack. I will try your suggestion when I get to work, today. Tak!
Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
23. april 2007 - 05:37 #5
Also, tak til dig keld! You are so helpful, too!