Avatar billede johnzaar Nybegynder
18. april 2007 - 22:33 Der er 19 kommentarer

kan man lave en komplet kopi med alt hvad man har

til en ny hd dvs den komplette opsætning med windows og hele svineriet  da min 40 gb er for lille så jeg har købt en 320 til det i steddet hvis jeg kan hvordan gør jeg så og med hvad ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2007 - 22:41 #1
Norton Ghost er et udmærket program til det :)
Avatar billede johnzaar Nybegynder
18. april 2007 - 22:43 #2
blev advaret om den kunne lave fejl så dan lagde hele systemet ned ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2007 - 22:45 #3
Har jeg endnu ikke oplevet, men for en sikkerheds skyld kan du teste ghost imaget efter oprettelsen for at være sikker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2007 - 22:49 #4
http://www.drive-image.com/Drive_Image_Download.shtml

fuld program i 15 dage - så skal det kun bruges den ene gang er det værd at teste :)
Avatar billede johnzaar Nybegynder
18. april 2007 - 22:50 #5
jeg skal i hvertfald prøve jeg skal nok komme pænt tilbage og sige om jeg kunne har du lagt mærke til jeg denne gang nøjes med at spørge et sted ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2007 - 22:54 #6
Jep - dygtig dreng ;)
Avatar billede johnzaar Nybegynder
18. april 2007 - 22:56 #7
min makker siger jeg skal clone min harddisk ? er det korrekt  han mener vi taler forbi hinanden for hvis jeg tager et image,
så får jeg  ikke kopieret hele harddisken som du vil,
men blot oprrettet en fil med indholdet i !!!
Avatar billede johnzaar Nybegynder
18. april 2007 - 23:00 #8
som jeg vil even
Avatar billede johnzaar Nybegynder
18. april 2007 - 23:02 #9
vil helelre stole på folk her inde for sidst var det jer der havde styr på sagerne fræm for min kammerart
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2007 - 23:52 #10
gratis image værktøj  www.runtime.org
Avatar billede hcma Novice
18. april 2007 - 23:59 #11
har heller aldrig oplevet problemet med Norton Ghost, som laver et komplet spejlbillede af hele partitionen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2007 - 12:34 #12
http://www.drive-image.com/Drive_Image_Download.shtml

Using R-Drive Image, you can completely and rapidly restore your system after heavy data loss caused by an operating system crash, virus attack or hardware failure. You can also use R-Drive Image for mass system deployment when you need to setup many identical computers. In other words, you can manually setup one system only, create an image of the system, and then deploy it on all other computers, saving your time and costs. If you need to restore only certain files from a disk image, you can connect that image as a virtual disk and copy those files directly from the disk image using Windows Explorer or any other file utility.

Norton Ghost gør det samme - laver et image (kald det gerne en klon) af din harddisk :)

Så ja i taler om det samme - men forbi hinanden ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2007 - 12:35 #13
http://www.runtime.org - det er vist ikke sådan et progam???
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2007 - 13:08 #14
ikke færdigt,  men med mulighed for selv at kunne bygge det op.
ala. ghost
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2007 - 13:34 #15
ok...
Avatar billede enurh Nybegynder
19. april 2007 - 15:13 #16
en udmærket artikkel i et gammelt PcWorld om kloning mv
http://www.pcworld.dk/art/8241?a=block&i=75
Avatar billede johnzaar Nybegynder
19. april 2007 - 19:01 #17
ja se det sidste var da noget der var til at føle på jeg brugte programmet HDClone 3.2 Free Edition det gav mig bare det problem at den lavede en partition på 40 gb som min gamle disk havde og så var jeg tvunget til at dele min 320 gb op i to partitioner og det var ikke min mening findes der en løsning på det ? problemet er nemlig også jeg ikke er ret god til engelsk *GGG*
et andet problem er at min nye maxtor er 320 gb men reelt viser dne kun jeg har 300 gb kan man gøre noget ved det ? jeg ved der for det meste er en magen der siger den regner 1-2 gb forkert men ligefræm 20 gb det er da rigeligt
Avatar billede hcma Novice
19. april 2007 - 20:10 #18
320gb bliver til 300 gb er nok rigtigt, da producenterne jo har det med at brnytte en faktor 1000 i stedet for 1024 som det reelt skal være.
reelt er din "320gb" hd kun 298 GB  (298 x 1,024 x 1,024 x1,024)
Avatar billede johnzaar Nybegynder
19. april 2007 - 22:47 #19
ja de har meget med at fuske griner