Avatar billede andenpaaspanden Nybegynder
18. april 2007 - 21:43 Der er 12 kommentarer

Compaq bærbar med opstartsproblemer

Hej Alle!

Jeg har en Compaq bærbar computer med Windows XP som ikke er så glad for at starte op :(

Jeg får denne fejlmelding:

"Isass.exe - systemfejl" (kan både være et stort i(ivan) eller et lille l(lotto))

den fortsætter:

"Denne Statusmeddelelse betyder at den angivne værdi for den nuværende adgangskode ikke er korrekt."

Jeg har ikke brugt denne computer særligt meget på internettet, men frygter alligevel det er en virus! Jeg har personligt værdifulde data liggende på harddisken som meget gerne må blive reddet!

På forhånd tak for hjælpen!
18. april 2007 - 21:49 #1
Avatar billede andenpaaspanden Nybegynder
18. april 2007 - 21:58 #2
Det skal måske lige tilføjes at min bærbar overhovedet ikke kan komme ind i Windows... Heller ikke i fejlsikret tilstand.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 08:32 #3
Inden i sletter lsass.exe mv så kig lige efter hvad i gør:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lsass/
http://www.softwarepatch.com/tips/isass.html
Virus and spyware writers are getting more cunning. They are now disguising their viruses to look or sound like Windows system files. Quick quiz: out of the following, which of the files is the spyware (browser hijack), virus (Trojan) and the crucial system file?
Isass.exe
lsass.exe
Win32.exe
Hey, wait a minute, the first two files are the same! Well, they are not. The first starts with the letter capital i (I) and second starts with the letter lowercase l (L). The one starting with i (isass.exe) is a virus/Trojan but Windows users may easily mistake it for the very important security process, lsass.exe (starts with a lowercase L, as in lucky). And yes Win32.exe is a browser hijack program that will keep taking charge of your browser home page.
http://www.neuber.com/taskmanager/process/lsass.exe.html3
The lsass.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, lsass.exe is a virus, spyware, trojan or worm!
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 08:59 #4
PS. Rigtige mænd tager ikke backup, de græder når det ER gået galt.
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2007 - 16:21 #5
feedback tid?
Avatar billede andenpaaspanden Nybegynder
23. april 2007 - 12:19 #6
Jeg kan godt se hvad man vil med at slette alle de filer osv., men der er ingen reel adgang til computeren... Bør man oprette bootdisk eller?
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2007 - 12:21 #7
jeg ville starte forfra
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2007 - 12:21 #8
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 08:25 #9
??
Avatar billede huset Praktikant
29. april 2007 - 20:49 #10
Tid til feedback ?
Avatar billede huset Praktikant
08. maj 2007 - 09:33 #11
Kunne man forvente feedback ?
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2007 - 09:33 #12
Tid til feedback???