Avatar billede boglode Nybegynder
16. april 2007 - 15:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Force delete i windows registry

Jeg har installeret noget software i en nyere version end den som var installeret. Efter at have afinstalleret den gamle version selvfølgelig. Med det resultat at mine settings i programmet ikke bliver gemt når jeg forsøger dette.
Jeg er derfor overbevist om at det er en key i registreringsdatabasen som ikke er blevet slettet, eller nulstillet.
Jeg har forsøgt at slette hele nøglen fra træet, men selvom jeg er admin, får jeg ikke lov til dette!! (Access denied).
Der er nogle værdier under nøglen jeg kan slette, men ikke alt.
Jeg har forsøgt med kommandoen "reg delete \...\... /f", men der får jeg også: Access denied

Det må da være muligt at få det væk uden at skulle formatere!? hvad gør jeg forkert?
Avatar billede hcma Novice
16. april 2007 - 15:42 #1
har du prøvet en reg-clenaer ?
RegCleaner:  http://www.ccleaner.com/

Manual her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2007 - 15:42 #2
Hvad for noget software?
Har du prøvet at gendanne til før du installerede programmet?
Avatar billede morhan Novice
16. april 2007 - 15:53 #3
med regedit kan du redigere i tilladelser
Avatar billede boglode Nybegynder
16. april 2007 - 16:21 #4
hcma:
Jeg har også forsøgt med flere forskellige cleaner software, men med samme resultat.

john_stigers:
Det er en softphone applikation (Nexspan). Gendanne hvad?

morhan:
Ja... Men jeg skal have det slettet. Det jeg kan redigere, har jeg forsøgt på. Bare for at se om reaktionen var anderledes. Men nej.
Avatar billede hcma Novice
16. april 2007 - 16:30 #5
gendanne = systemgendannelse til en dato hvor systemet fungerede ;o)
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2007 - 20:51 #6
Info til en Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede boglode Nybegynder
16. april 2007 - 21:44 #7
Hej Jeg har prøvet cc-cleaner, men uden held. Jeg har nøglen HKLM/software/Nexspan som under ingen omstændigheder vil slettes. Jeg har prøvet at overtage ejerskab, ændre rettigheder på nøglen, kort sagt alt, men intet vil lykkedes. Jeg prøver genoprettelsen og ser hvad om det kan hjælpe - kommer med en tilbagemelding når det er forsøgt.
Avatar billede boglode Nybegynder
16. april 2007 - 22:24 #8
har prøvet genoprettelse, men det er åbenbart længere siden jeg installerede og bemærkede, at det ikke virkede. Jeg fortsætter med at lede efter en måde at overtage rettigheder på nøglen og efterfølgende slette den.
Tak for hjælpen hertil :-)
Avatar billede boglode Nybegynder
19. april 2007 - 19:33 #9
Jeg har roddet en masse i registreringsdatabasen og med de forskellige forslag i har stillet. Det eneste jeg kan få til at virke er at gå til HKLM/software/Nexspan og gå ind under tilladelser->avanceret og slå "arv.." fra (både under tilladeler og Overvågning) og slette alle tilladelser (dvs. alle politikker brugere mm.). Efterfølgende tilføjes min profil med fulde rettigheder. Herefter er jeg gået til det dybeste niveau på hver nøgle og slået "arv" fra og slette alle med rettigheder og efterfølgende tilføje min profil. Herefter kan nøglen slettes???
En meget tung vej, men den virker... Jeg tilder jeg hver 15 point som tak for hjælpen - hvis jeg kan finde ud af det...
Avatar billede boglode Nybegynder
19. april 2007 - 19:48 #10
lukkes
Avatar billede boglode Nybegynder
19. april 2007 - 19:50 #11
øh - kan man ikke tildele point for kommentarer?
Avatar billede hcma Novice
19. april 2007 - 20:04 #12
ja og nej; du kan bede nogen om at lægge et svar, som du så kan acceptere og dermed tildele point.