Avatar billede heloo Nybegynder
15. april 2007 - 18:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

tegne grafer med .net 2.0

Jeg skal til at lave en side som kan tegne grafer.
Findes der noget indbygget i frameworket man kan bruge?
Eller nogle gode ideer til hvordan?
Avatar billede driis Nybegynder
15. april 2007 - 18:52 #1
Der er ikke nogle indbyggede graf-kontroller til ASP .NET.

Du har 2 muligheder:
1)
Køb et komponent eller find noget open-source. Prøv Google.

2)
Lav dit eget. Det er forholdsvist let at komme i gang: Du kan bruge klasserne i System.Drawing namespacet til at tegne på et Bitmap, som senere kan outputtes til browseren vha. en custom http handler.

Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved begge fremgangsmåder:
For mulighed 1) kan det måske være et problem, hvis komponenten du finder ikke 100% kan generere det visuelle indtryk du ønsker. Og jeg ved ikke, hvad din holdning er til evt. at betale for et komponent.

Mulighed 2) giver dig mulighed for 100% at styre outputtet, og du er ikke afhængig af 3. parts komponenter. Til gengæld vil udviklingstiden uden tvivl være noget højere, end hvis du vælger at bruge en komponent.
Avatar billede heloo Nybegynder
16. april 2007 - 14:20 #2
hej driis, tak for svaret.
Jeg kigger lige på det og vender tilbage her....