Avatar billede henriklange Nybegynder
13. april 2007 - 18:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udmelding fra netværk

Jeg har fået en gammel windows 98 computer, som hver gang jeg tænder den beder mig logge på. Den kan bare ikke kontrollere kodeordet fordi den ikke er på det gamle netværk mere. Så jeg logger bare på ved at trykke escape. Det virker fint - men kan jeg ikke få den til at holde op med at spørge, når den nu alligevel aldrig kommer på det netværk igen?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. april 2007 - 21:36 #1
Ja, det kan du godt.

Klik på netværk i kontrolpanel.

Under primær netværk vælg skal du vælg "Windows logon" frem for "Klient til Microsoft Netværk" eller lignende.

Først gang du så møder password billede tryk escape også næste gang du tænder, burde denne spørge om password igen. Ellers så slet pwl filerne i windows biblioteket. Hvis den ber om password kilk på escape, også spørger den ikke igen.

Under netværksindstillinger, skal du vælg "Windows logon" frem for
Avatar billede henriklange Nybegynder
14. april 2007 - 16:22 #2
Efter jeg var kommet ind i netværksindstillinger, måtte jeg ind i egenskaber for "klient program for microsoft netværk" og fjerne fluebenet i "log på windows nt domæne" - men du ledte mig på rette vej - og tusind tak for det...
Avatar billede mickey777 Nybegynder
15. april 2007 - 08:52 #3
Du er velkommen. Så kender man da stadig lidt til sin windows 98 :)