Avatar billede allanjorgensen Nybegynder
12. april 2007 - 12:47 Der er 1 kommentar

Hvordan gør man det?

Jeg har oprette en masterPage, med tilhørenden undersider, som benytter sig af masterPagen, nu er jeg så igang med at lave noget login på en af under siderne, og her vil jeg gerne bestemme ud fra om du er oprette og hvad rolle du har, hvilke sider du må gå ind på.

  {
        if (User.Identity.IsAuthenticated == false)
        {
            Server.Transfer("Login.aspx");
        }

        if (Roles.IsUserInRole("Admin") == false)
            Server.Transfer("StartPageLogin.aspx");
    }
Dette placeres normalt i toppe af ens site, så den køre det inde man opretter Html siden. Men hvad gør man når man benytter masterPage?

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
12. april 2007 - 13:27 #1
hvis det allerede er på din masterpage side du vil have det kan du så ikke bare lave en Code_Behind til den !??

<%@ Master Language = "VB" CodeFile = "MasterPage.master.vb" Inherits = "MasterPage" %>

eller

<%@ Master Language = "C#" CodeFile = "MasterPage.master.cs" Inherits = "MasterPage" %>