Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. april 2007 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Font på hjemmeside / server

Hejsa...

Jeg har lavet en asp.net 2.0 hjemmeside som benytter en font ved navn: OCR A Extended...

Men problemet er, at på (ældre) computere, der vises siden med fonten: Times New Roman...hvilket ser forfærdeligt ud!!

Er det helt umuligt, at gøre så alle som besøger hjemmesiden, ser teksten i den korrekte font?!

Håber meget I kan hjælpe mig!

Go' påske!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede heloo Nybegynder
08. april 2007 - 19:48 #1
Du skal huske at fonten skal ligge hos klienten...
Derfor virker det ikke alle steder.
Men du kan vel style dig til en anden end lige times til dem som ikke har OCR A Extended...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. april 2007 - 11:25 #2
Hej igen...
Ja, det er jeg klar over...men det kunne jo være, at der var noget smart man kunne gøre...?
Hvis jeg nu vil have at den skal vises i OCR A Extended som standard og i Ariel hvis de ikke har den første, hvordan gør jeg så det?
Avatar billede flashit Nybegynder
09. april 2007 - 21:30 #3
Så kan du vel benytte font-family i din css.

se her:
font-family: OCR A Extended, arial, verdana, sans-serif;

eller
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion4.asp
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 11:02 #4
flashit læg et svar ;)
Avatar billede flashit Nybegynder
26. marts 2008 - 12:44 #5
OK :-)