Avatar billede sobr Nybegynder
08. april 2007 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Danske bogstaver i fil- og mappenavne

Hvordan har søgemaskiner det med de danske bogstaver æ, ø og å. Kan man med fordel bruge dem til sin optimering i både fil- og mappenavne, eller er der ulemper?
Jeg er ved at lave en hjemmeside om rengøring og har jo lært at alt som kan bære søgeordene skal udnyttes.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2007 - 13:48 #1
Jeg bruger dem uden tøven og søgemaskinerne har ingen problemer med at indexere dem. Mit argument for at bruge danske bogstaver er at det er dem som folk søger med. Skal jeg søge på ordet rengøring så gør jeg det med dansk ø og ikke med oe.

Du kan selv prøve at foretage søgninger med danske bogstaver, søgemaskinerne indeholder både de danske og de tilsvarende oe aa ae
Avatar billede sobr Nybegynder
08. april 2007 - 21:08 #2
Det jeg har lært, har jeg fortrinsvis lært ved at læse dine artikler, og afprøvet det med rigtig god erfaring, bufferzone!

Du får hermed dine point og tak for svaret :D

Så vil jeg gå i gang med mit nye spændende projekt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2007 - 21:16 #3
Det glæder mig at høre, husk at kikke forbi jævnligt da der kommer nyt sådan i små dråber