Avatar billede nickihansen Nybegynder
07. april 2007 - 21:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gen instalation

Jeg ønsker at geninstallere windows XP på min computer, men den version jeg vil instalere, vil den ikke kører da den siger at det er en ældre version end den der ligger på computeren.
skal man så bare formatere harddisken og så kører derfra eller andre gode råd.

Ps: hvad er det nu man skriver i DOSen, hvis harddisken skal formaterens

Nicki
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2007 - 21:21 #1
Du skal ikke skrive noget i DOS der er ingen DOS i XP du skal boote op på din xp-skive og så kører det http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 21:22 #2
boot op fra din install cd og formater den vej.

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede nickihansen Nybegynder
07. april 2007 - 21:25 #3
Jeg har ellers været inde i bios og sætte cd-rom til at være første boot, der sker stadig ingenting.
skal jeg downloade en af det i linket "opstartsdisketter"
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 21:49 #5
og du er 100% sikker på disken er bootable ? (det er ikke fordi du ikke får trykket på en tast vel når den skriver det vel ? ) (det er set før ;) )
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2007 - 07:51 #6
"nickihansen"  Kan du kort beskrive hvad der manglede i mit forslag som kom et minut tidligere end det forslag du accepterede
Avatar billede mach Nybegynder
09. april 2007 - 13:54 #7
Jeg har det samme problem, jeg tror min pc er blevet ramt af en virus kan slet ikke starte windows, antivirus viser ikke noget, har prøvet at bruge en gammel XP, SP1 jeg fik sammen med min anden pc, men kører ikke på min bærbare, grundet er at den er er ældre version af XP.
Skal man kører Cd'en i fejsikret tilstand? Jeg har prøvet at downloade andre antivirus program men kan ikke installer eller fjerne den gamle program.
Jeg har også prøvet at formattere disken, men få det at vide at disken er låst til en program!!!
Jeg følger de forslag og se hvad der sker, på forhånd tak!
09. april 2007 - 14:00 #8
<mach>: ... du ka' på ingen måde formatere den HD som du er startet op på ... incl Fejlsikker tilstand ell. lign...

Se [07/04-2007 21:35:00] !!!
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 14:09 #9
mach, du bør oprette dit eget spørgsmål, at du har samme problem bør ikke gå ud over spørger ;)