Avatar billede danv Nybegynder
05. april 2007 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

God antivirus?

Hey.
Jeg leder efter en god antivirus. Kald mig perniffen, men det eneste jeg kræver er at den er god, plus man kan fjerne traybar-ikonet imens programmet kører. Ligesom Norton AV.

Om programmet er gratis eller koster er underordnet.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
05. april 2007 - 16:30 #1
Hej, prøv Avast. Den kan man godt fjerne fra traybar. Den opdaterer også sig selv og er gratis.
www.avast.com
eller til http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html
Avatar billede hcma Novice
05. april 2007 - 16:58 #2
Avatar billede perj Nybegynder
05. april 2007 - 17:59 #3
Avatar billede nevi Nybegynder
06. april 2007 - 13:47 #4
Hvis jeg var dig,ville jeg springe på Kaspersky 6 øjeblikkelig.Jeg har nu i omkring et år kørt med deres suite KIS 6,og jeg er fuldstændig åben ud til internettet,ingen router.KIS 6(Kaspersky Internet Security)har holdt skansen ligemeget hvad der har været (og der har været en del,ligefra alm.portscannninger til Kill Bill exploits osv.KIS holder.
Der er nogen der siger at NOD32 er ligeså god,men jeg tvivler.Så længe NOD 32 ikkle har et pro aktivt forsvar som KIS,vil den aldrig kunne være ligeså god.Scanningsdelen er måske,men generelt er KIS/KAV 6 sublim.
Om kort tid kommer der et opdateret heuristisk modul,og så bliver den endnu stærkere!
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2007 - 12:46 #5
nevi:

Jeg giver dig helt ret i, at Kaspersky giver alle de andre baghjul - specielt Norton! *gys*

MEN: Umidelbart lyder det som om at du har sat dig ind i tingene, derfor spørger jeg dig: Hvorfor har nod32 så fået 2006-prisen, hvis Kaspersky er endnu bedre? Fordi AV-Comparatives.org er ikke hvem-som-helst til at vurdere den slags...

Eller er det den samlede pakke KIS du mener?

Du skriver: "pro aktivt forsvar". Hvad er det?
Avatar billede nevi Nybegynder
07. april 2007 - 13:49 #6
Hej Extend...
Det er den samlede pakke med firewall og antispam jeg bruger,men KAV 6 (kun antivirus) er også bedre(har også proaktivt modul).
Det pro aktive modul er et modul der råber op (og blokerer) når der foregår mistænkelige ting på computeren.Hvis der er værdier der bliver ændret i registret,programmer der pludslig ændrer værdier osv.
NOD 32 har en meget fin anti virus maskine.Jeg kunne forestille mig at den har fået den pris fordi den har den gode scannings engine,bruger meget lidt resourcer,og er rimeligt hurtig.
Jeg har efterhånden prøvet det meste af hvad der er,og der er ingen tvivl i mit sind,Kaspeskys KAV 6(ren antivirus) eller KIS 6(samlet sikkerheds pakke) er bedre.
Avatar billede danv Nybegynder
08. april 2007 - 10:59 #7
Tak for de fine svar :) nevis svar er det mest relavante, så han får takken.