Avatar billede jonas82 Nybegynder
31. marts 2007 - 20:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stored procedure generator

Hvad findes der af stored procedure generators til sql server 2005/sqlexpress?

Har I nogen erfaringer og kan anbefale? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2007 - 20:13 #1
stored procedures som gør hvad ?
Avatar billede jonas82 Nybegynder
31. marts 2007 - 20:25 #2
Ikke nogen specifik sp, men et point'n'click værktøj til at gøre det nemmere.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2007 - 04:24 #3
SQLServer Management Studio kan lave en template man udfylder, men ellers har
jeg svært ved at se hvad et tool skulle kunne gøre
Avatar billede jonas82 Nybegynder
01. april 2007 - 17:02 #4
Jeg fandt selv et program:
http://www.codeproject.com/useritems/MSP_Generator.asp

"Writing the basics of Stored Procedures is mind numbing at best, even for DBAs. Megan Forbes, myself and a few others got into a heated rant about Microsoft SQL Server Enterprise Manager and it's extreme lack of SP tools and management. I decided to write a very simple app which takes away the drudge of typing in all the base code for an SP. When you are faced with a table of 50 fields and the need to create a simple UPDATE or INSERT SP, declaring all those parameters can be akin to agreeing to be the designated driver for the office Christmas party, i.e. deadly boring."