Avatar billede koden Novice
29. marts 2007 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP telefoni i dag. Hvad er der af muligheder.

Jeg har en fastnet tlf. linje fra TDC og en firmabetalt ADSL på den. Jeg betaler selv fastnet abo.

Min kone har også en adsl linje, som er på et andet fastnet nr.
Hendes firma betaler adsl og linje abo.

Men hendes linje er kun 512 min er 6 Mbit

Kan vi opsige MIN fastnet linje og beholde ADSL linjen på den??
Eller forlanger TDC stadig begge dele?

Vi må ikke ringe fra min kones fastnet nr. men må godt modtage samtaler.
Så vi kan vel bruge det nr. til at folk kan ringe til os og så selv ringe ud via en IP??

Hvis vi kan, hvad er så de billigste IP muligheder via ADSL linjen på de 6 Mbit?
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 13:54 #1
Det kommer an på din central. På nogle centraler kræver TDC abonnementet for bærelininen, på andre centraler kan du slippe for det. Det er altså ikke et krav, at du skal igenne TDC for at få IP-telefoni. Du kan nøjes med at betale de 119 kr. måned i abonnement, hvis du altså sidder på en central der kræver dette. Det kan din nye udbyder fortælle dig.

Du skal dog være opmærksom på, at dit fastnetnummer så i princippet nedlægges, og ønsker du senere at flytte, koster det et oprettelsesgebyr på 1000 kr. Det var i alt fald, hvad jeg fik af vide, da jeg forsøgte at slippe væk fra Cybercity IP.
Avatar billede koden Novice
29. marts 2007 - 14:17 #2
Okay du mener at nogen steder kan man godt opsige abo og beholde sin TDC adsl.
TDC adsl får jeg via firma, så jeg er ikke int. i at skifte, da de kun bruger TDC :-)
Avatar billede koden Novice
29. marts 2007 - 14:30 #3
bærelinie 40 kr. og man mister sit 40 kr. samlerabat...80 kr. mdr..
Så kan det dårligt betale sig at lukke fastnet...
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 14:41 #4
Som skrevet, kan de tikke betale sig at lukke en fastnet hos tdc, du betaler jo for linien alligevel, gennem dit internetabonnement. Og du vil ikke skifte, så der er ikke så meget mere at gøre.
Avatar billede koden Novice
29. marts 2007 - 15:00 #5
jeg vil gerne skifte. men det ville være dumt, da mit firma så næppe vi,l betale :-)
Takker for svar...

Men hvad er der egentlig af billig IP tlf. pt. ?
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 15:14 #6
En del firmaer er ikke så sarte, de betaler bare regningen for dig. De kan jo i princippet være ligeglad, bare det er en løsning der er i overensstemmelse med hvad de vil ofre på dig :)

Nu nævnte jeg lige CC. Jeg har lige skruet min CC forbindelse op til 5/½ mbit, + telefoni for 398 kr./måned (Solo modellen). De 99 kr. er så fastnettelefonen. Jeg betaler så heldigvis ikke de  119 kr. til TDC, hvilket også er dybt urimeligt at det nogen steder er nødvendigt.

Men Tele2 kører jo også lige pt. kampagne, hvor de tager 50 kr./måned for fastnet. Dem har jeg så ingen erfaring med.