Avatar billede 5floor Nybegynder
25. marts 2007 - 10:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med opstart

Hej.
Jeg slukkede min pc (on/off-knap) da jeg kun kunne bevæge musen men alt andet var frosset. Herefter kan den ikke boote på min harddisk - den melder en fejl.
Jeg forsøger nu at boote på min Vista Business DVD for at reparere, men efter den har indlæst Microsoft-filer og vist Vista proces-baren så står den og hænger med sort skærm og musepilen.

Nogen forslag til hvordan jeg kommer tilbage på rette spor?

Mvh
Mads
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2007 - 11:04 #1
hvilken fejl kommer den med ?
Avatar billede 5floor Nybegynder
25. marts 2007 - 11:10 #2
Den skriver:
A dsc read error occurred
Press ctrl+alt+del to restart
Avatar billede 5floor Nybegynder
25. marts 2007 - 11:39 #3
lidt baggrundsinfo:
der er kun installeret Vista på maskinen.
Vista har kørt upåklageligt i ca. 3 uger.
Jeg tænker at der er sket et eller andet med boot-recorden (eller hvad den nu hedder), men jeg kan ikke forstå hvorfor den ikke længere vil boote på dvd'en? Det virkede jo fint da jeg installerede Vista.
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 12:04 #4
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2007 - 12:12 #5
prøv og hent harddisk producentens værktøj til at teste din harddisk, du kan evt hente ultimate boot cd, den har så godt som alle producenternes værktøj samlet på en CD, og en masse andre test værktøjer.
Avatar billede 5floor Nybegynder
25. marts 2007 - 12:18 #6
Huset: Tak for linket - havde læst en del artikler men håbede at folk herinde måske vidste mere om det...jeg må læse videre.

Screem_Brille: Tak, det vil jeg forsøge. Men selvom harddisken skulle være død eller beskadiget, burden den så ikke boote problemfrit på DVD'en?
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2007 - 12:26 #7
umiddelbart jo, men en fejl på harddisken kan sagtens få en installation til at låse.
Avatar billede 5floor Nybegynder
25. marts 2007 - 16:39 #8
screem_brille: Kan jeg reparere/fejlsøge disken i en anden computer? Måske med nogle af de programmer du henviser til i ovenstående?
Avatar billede 5floor Nybegynder
25. marts 2007 - 17:11 #9
...jeg har lige forsøgt at boote på dvd hvor den "defekte" harddisk ikke er tilsluttet men derimod en anden. Her booter pc uden problemer - så du havde ret i det med at en ikke-virkende disk kan obstruere en installation.
Jeg vil forsøge at repair disken på den ene eller anden måde.
Indtil videre tak for hjælpen - jeg vender tilbage med nyt smt point når jeg kommer videre i processen.
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2007 - 17:20 #10
du kan godt sætte disken over i en anden computer (så du kan forsøge at få dine dina ud af disken), men det er ikke sikkert det er muligt, men er da et forsøg værd ;)
Avatar billede huset Praktikant
26. marts 2007 - 11:31 #11
Hvis de har samme chipset måske ja
Avatar billede 5floor Nybegynder
02. juli 2007 - 20:44 #12
hov, undskyld manglende pointudbetlaing. Læg venligst svar.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 20:54 #13
svar