Avatar billede neoman Novice
21. marts 2007 - 23:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man en CalendarDay udenfor DayRender eventet ?

Standardkalenderen er sådan indrettet, at hvis man sætter  SelectionMode til DayWeek, så at brugeren kan klikke på en hel uge, så returnerer den en liste af datoer i en collection, i SelectionChanged eventet - alle dagene i ugen.

I nogle tilfælde har jeg sat e.Day.IsSelectable=False i DayRender eventet, da nogle datoer ikke må vælges. Når der klikkes på en uge, hvori der forekommer datoer som ikke må vælges, så returnerer dyret stadigvæk alle datoerne i ugen - selv dem der ikke måtte vælges (dette er en MS Feature :-)

Nu kan jeg ikke finde nogen adgang til Day (som er en CalendarDay type) nogen steder fra andet end fra DayRender. Kunne naturligivs lave mig en lille liste og huske hvad jeg har sat til IsSelectable=False,  men er der ingen andre måder at gennemløbe den valgte måned, og checke hvad er selectable og hvad er ikke ?
Synes ikke at kunne lokalisere nogen collection af CalendarDay :-(

Nogen der har et hint ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 23:48 #1
Går det her ikke i din selectionchanged handler?

foreach (CalendarDay day in someCalendar.SelectedDates)
{
    // day.IsSelectable
}

Mvh
Avatar billede neoman Novice
21. marts 2007 - 23:50 #2
nope - fordi SelectedDates er af typen DateTime :-(  har siddet og prøvet alskens krumspring og DEN VILL IKKE , MOAR ! :-)
Avatar billede neoman Novice
21. marts 2007 - 23:53 #3
har til og med kigget på "e" i SelectionChanged - men den er vist tom :-(
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. marts 2007 - 09:44 #4
Ja - det har du selvfølgelig ret i :o) (sorry)
Jeg tror måske at der slet ikke sættes CalendarDays in i kontroltræet - så du vil derfor ikke kunne finde dem på den måde.
Det er nok det nemmeste for dig at vedligeholde en lille liste over dage der ikke kan vælges.
Mvh
Avatar billede neoman Novice
23. marts 2007 - 11:19 #5
Jeg kan heller ikke finde den nogen steder, så klarer det med elektroniske PostIt:)