Avatar billede the_edge Nybegynder
19. marts 2007 - 13:14 Der er 8 kommentarer

Slut på sætning var ventet.

Hejsa

Jeg kan ikke lige helt forstår dettet

For count = 1 to 8

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const ForReading = 1
Const ForAppending = 8
dokument = "\\bld00"+ count +"\c$\Program Files\InfoCD\"& nitialer"\AG_Sett.cfg"    'sti hvor er dukumentet der skal rettes
Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForReading)
Do Until objTextFile.AtEndOfStream
stroriginaltekst = stroriginaltekst & objTextFile.Readline & vbcrlf
Loop
objTextFile.Close
fso.DeleteFile(dokument)
strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"template",& Initialer),"template", & Initialer) 'ordet der skal erstattes, Og med hvad skal det erstattes
Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForAppending,1)
objtextfile.WriteLine(strefterrettelser)
objTextFile.Close

end if
Next

den siger at slut på sætning var ventet ved dokument = "\\bld00"+ count +"\c$\Program Files\InfoCD\"& nitialer"\AG_Sett.cfg"    'sti hvor er dukumentet der skal rettes
Avatar billede killerclown Nybegynder
19. marts 2007 - 13:19 #1
Hey edge ...
Du mangler et &-tegn, og så har du brugt +-er i stedet for &-tegn også:o)

Prøv, at erstatte med denne linie :
dokument = "\\bld00" & count & "\c$\Program Files\InfoCD\"& nitialer &"\AG_Sett.cfg"

/Killer
Avatar billede the_edge Nybegynder
19. marts 2007 - 14:48 #2
jeg får også fejl på
strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"template",& Initialer),"template", & Initialer) 'ordet der skal erstattes, Og med hvad skal det erstattes

den siger syntaks fejl
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. marts 2007 - 14:55 #3
Umiddelbart vil jeg skyde på det nok er fordi du har det & inde foran initialer
strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"template", Initialer),"template", Initialer) 'ordet der skal erstattes

Men jeg gad da egentlig godt vide hvor du smider noget i den streng der hedder Initialer?
Avatar billede killerclown Nybegynder
19. marts 2007 - 14:57 #4
Ja, Morten har en pointe der ...
Er det hele scriptet, edge ?
Avatar billede the_edge Nybegynder
19. marts 2007 - 14:59 #5
nej det er kun en del af det...

her er det hele

Dim Input

'option explicit
'dim Initialer

    lengde = 0
    dim msgtekst
    msgtekst = "Indtast initaler"
    While lengde < 1
        Initialer = InputBox(msgtekst, "Indtast navn", "f.eks abc") 'her kommer input boksen som måler på lengden af initialer
        lengde = Len(Initialer)
    wend

        while lengde <= 1 or lengde > 4  'tjekker om lengden er mindre end 1 og større end 5.
        Initialer = InputBox("Du intasted", "fejl" , Initialer) ' hvis den er det bliver vi herinde.
        lengde = Len(Initialer)

    wend

        if lengde > 1 And lengde < 5 then 'hvis lenden er mellem 1 og 4 så går vi herned.

            Initialer = LCase(Trim((Initialer))) 'Laver det om til små bogstaver

            MsgBox ("Du indtasted: " & Initialer)
            Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
            If not objFSO.FolderExists("C:\" & Initialer) Then  'tjekker om mappen er der.
                Set objFolder = objFSO.CreateFolder("C:\" & Initialer)  'hvis ikke opretter den en
                wscript.echo "mappen er nu opretted"
            Else
                wscript.echo "mappen findes allerede" 'fejlbesked til brugeren
            End If
        end if

dim filesys

    set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

    'her kopires den mappe brugern har fået pårettet.

    If filesys.FolderExists("c:\"& Initialer) Then 'sæt kilde folder
    filesys.CopyFolder "c:\"& Initialer, "\\icd001\d$\InfoQueues\" ' sæt kilde folder og destinations folder.

    end if

    'her kopires mappen \\icd001\d$\InfoQueues\Template ind i brugerns nyoprette mappe

    If filesys.FolderExists("c:\"& Initialer) Then 'sæt kilde folder kopier folder over i den nyoprettd mappe
    filesys.CopyFolder "\\icd001\d$\InfoQueues\Template", "\\icd001\d$\InfoQueues\"& Initialer ' sæt kilde folder og destinations folder.

    end If

'her skal Kopier hele folderen \\fil002\install$\InfoCD\Bladeservere Til hver af blade serverne (bld 1-8 \\bld001\c$\Program Fi-les\InfoCD\InfoRecon

'3.
'Kopier hele folderen  x:\infoCD\Bladeserver\template  ( \\fil002\install$\InfoCD\Bladeservere  )
'Til hver bld1001-> c:\program files\InfoCD\InfoRecon \\bld001\c$\Program Fi-les\InfoCD\InfoRecon )
'Folderen ”template” skal omdøbes til bruger initialler med store bogstaver….

    For count = 1 to 8
    If filesys.FolderExists("\\fil002\install$\InfoCD\Bladeservere\Template\") Then 'sæt kilde folder kopier folder over i den nyoprettd mappe
    filesys.CopyFolder "\\fil002\install$\InfoCD\Bladeservere\Template", "\\bld00"+ count +"\c$\Program Files\InfoCD\InfoRecon" ''sæt den til

    end if
    next

    'her bliver de template mappen omdøbt til brugerns initialer med store bogstaver

    Initialer = UCase(Trim((Initialer)))

    For count = 1 to 8
    If filesys.FolderExists("\\bld00" + count + "\c$\Program Files\InfoCD\InfoRecon\") Then
    FSO.MoveFolder "\\bld00"+ count +"\c$\Program Files\InfoCD\InfoRecon", "\\bld00"+ count +"\c$\Program Files\InfoCD\" & Initialer 'sæt kilde folder og destinations folder.

    end if
    next

    '4.Inde i den nye folder redigeres filen AG_set.cfg og alle forekomster af ordet ”template” erstat-tes med brugerens initialler (små bogstaver)

    '/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    '//////////////////////////////her er startter functionen

    For count = 1 to 8

    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Const ForReading = 1
    Const ForAppending = 8
    dokument = "\\bld00" & count & "\c$\Program Files\InfoCD\"& Initialer &"\AG_Sett.cfg"
    Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForReading)
    Do Until objTextFile.AtEndOfStream
    stroriginaltekst = stroriginaltekst & objTextFile.Readline & vbcrlf
    Loop
    objTextFile.Close
    fso.DeleteFile(dokument)
    strefterrettelser = replace(Replace(stroriginaltekst,"template",& Initialer),"template", & Initialer) 'ordet der skal erstattes, Og med hvad skal det erstattes
    Set objTextFile = FSO.OpenTextFile (dokument, ForAppending,1)
    objtextfile.WriteLine(strefterrettelser)
    objTextFile.Close

    end if
    Next

    '//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Avatar billede killerclown Nybegynder
19. marts 2007 - 15:06 #6
Umiddelbart tror jeg Morten har ret i det med &-tegnet :)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. marts 2007 - 09:38 #7
Jeg har jo lagt lidt mærke til du har oprettet indtil flere indlæg så jeg går ud fra du nærmest lige er begyndt at scripte (beklager hvis jeg tager fejl)

Men jeg vil da lige komme med lidt råd til dig, google er simpelthen fantastisk :D me det ved du nok hehe

Men microsoft har lavet et script repository som er fantastisk som er en samling af scripts som er gænge altså noget man bruger tit.

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/scripts/default.mspx?mfr=true
det er den online

de har også en ma kan downloade men kan sgu ikke lige finde den...

Så er der WSH (Windows Script shell) dokumentationen den er også meget værdifuld da den beskriver hvad man kan gøre med de enkelte objecter osv.. :D

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=01592C48-207D-4BE1-8A76-1C4099D7BBB9&displaylang=en

Det var i hvert fald nogen af dem jeg havde til at starte med som hjalp mig igang..
Så mit råd til dig er download dem her... også bare blive ved med at stille spørgsmål.. :D
Avatar billede the_edge Nybegynder
22. marts 2007 - 09:03 #8
ja det er rigtigt jeg er lige begyndt :) tak dem vil jeg bruge i fremtiden.