Avatar billede thorsson Nybegynder
17. marts 2007 - 18:50 Der er 7 kommentarer

SIMKORT- læser

Har et SIM-kort som jeg skal bruge informationer fra, men mangler PUK- og PIN-koder. Kan man med en SIMKORT-læser læse informationer uden koderne? Og ellers, hvordan kan jeg ellers få disse informationer?

Venligst
Thorsson
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2007 - 18:57 #1
puk koden skal kun benyttes hvis pin koden er indtastet forkert 3 gange
Avatar billede thorsson Nybegynder
17. marts 2007 - 19:09 #2
Jeg har hverken PIN eller PUK....... Men har meget brug for informationerne derpå!
Hvad er mine muligheder? Kan en SIMCARD-reader læse kortet uden disse koder?
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2007 - 19:39 #3
nej det er umuligt.
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2007 - 19:51 #4
hvorfor får du ikke bare tilsendt en ny pukkode?
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2007 - 19:55 #5
hvis det er taletidskort skal du vel bare sende et brev til det pågældende selskab
med info om telefonnummeret til simkortet, din adresse og navn selvfølgelig (så de kan sende til dig) og ICC nummeret på simkortet.. nogen kalder det for ID nummeret.
De er typisk en masse tal på chipsiden.
Avatar billede thorsson Nybegynder
18. marts 2007 - 15:55 #6
OK, sagt på en anden måde....... Jeg har et SIMKORT til en telefon. Jeg har IKKE PUK eller PIN og kan ikke fremskaffe dem. Jeg ønsker at læse de informationer der er på kortet.
Vil en SIMCARD-READER kræve koderne for at jeg kan åbne for disse informationer?
Her er et eks af hvad jeg mener:
http://www.iwantoneofthose.com/usb-sim-card-reader/index.html

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 16:16 #7
Nej du SKAL bruge enten PIN eller PUK koden, om du vil læse fra et simkort, via en telefon, ekstern reader, eller hvad vil jeg, er der stadig kode på kortet.