Avatar billede airillusions Nybegynder
11. marts 2007 - 02:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 problem

Jeg har en computer med XP SP2. Der er jo indbyggede USB 2.0 drivere i SP2, så kan ikke se grunden til at jeg får følgende meddelelse når jeg tilkobler min USB 2.0 eksterne harddisk:

"Denne enhed kan arbejde hurtigere, hvis den tilsluttes en USB 2.0 port" eller lignende. Og jeg skal så sandelig også love for, at den ikke kører med USB 2.0 speed, hvilket er ret så irriterende.

I min enhedshåndtering står der under "USB-controllere":
4 x "Standard universel PCI til USB-værtscontroller"
1 x "USB 2.0 Root Hub"
1 x "USB-lagerenhed"
6 x "USB-rodhub"
1 x "USB-sammensat enhed"
2 x "VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller"
1 x "VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller"

Oppe i toppen under "Andre enheder" står der:
Masselagringscontroller (vel den eksterne harddisk?)
USB-controller (Universel Serial Bus)

Det skal siges at jeg får meddelelsen ovenfor ved brug af en af USB portene på bundkortet. Jeg har et USB 2.0 PCI-kort, og hvis jeg sætter harddisken til der, virker det fint med USB 2.0 speed og det hele. Så det er vel noget med bundkortet.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede prof2 Nybegynder
11. marts 2007 - 09:26 #1
Hvad hedder dit bundkort? Hvis det er lidt ældre, er det ikke sikkert der er USB 2 porte på den.
Avatar billede hcma Novice
11. marts 2007 - 11:29 #2
sidder usb-bundkort-stikkene på fronten af din pc ?
Avatar billede airillusions Nybegynder
11. marts 2007 - 11:57 #3
prof2: På mit bundkorts producents hjemmeside står der: USB 2.0/1.1, så det burde da virke.

hcma: Nope. De sidder på bundkortet.
Avatar billede prof2 Nybegynder
11. marts 2007 - 12:49 #4
Har du installeret drivere til dit bundkort's chipset? Kommer oftest sammen med computeren på en CD.
Avatar billede hcma Novice
11. marts 2007 - 13:21 #5
har du i bios enablet "Legacy USB2"  ?
Avatar billede airillusions Nybegynder
11. marts 2007 - 15:35 #6
prof2: Da jeg havde formateret installerede jeg ganske vist nogle ting fra cd'en, men valgte ikke at installere driverne til chipsettet, da der stod i en note, at det var indbygget i SP2. Installerede så alligevel nu her, nu da du sagde det, og det virker nu :) Takker.

hcma: Det ved jeg ikke, hvad gør det da?
Avatar billede hcma Novice
11. marts 2007 - 15:55 #7
det skulle få USB2 igang  :o))
Avatar billede prof2 Nybegynder
13. marts 2007 - 08:22 #8
Det var så lidt :D