Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. marts 2007 - 09:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload af filer med danske bogstaver

Hejsa...

Jeg har en side med en upload funktion på, som fungerer fint.
De filer brugerne uploader via denne, bliver der aotomatisk genereret et hyperlink til, på en download side...og her kommer problemet, hvis filnavnet indeholder æ, ø eller å. Ja så virker linket ikke...

Jeg ved at man kan skrive forskellige koder for at angive en specielt karakter, men er dette den rigtige måde at løse det på?

Mvh. PabloPablo
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 10:04 #1
Jeg tror du skal sætte det i web.config på dit projekt..
En node som hedder globalization, som er child til system.web noden.
Dvs. placeres således.

<configuration>
  <system.web>
      <globalization
        requestEncoding="iso-8859-11"
        responseEncoding="iso-8859-11"/>
  </system.web>
</configuration>

men det er sådan set kun denne linje du skal paste korrekt ind hvis du har en web.config fil i forvejen.

<globalization
        requestEncoding="iso-8859-11"
        responseEncoding="iso-8859-11"/>

og prøv ellers med andet encoding types
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2007 - 12:15 #2
det bedste er at undgå æ ø å, i filnavne, omdøb filerne til ae , oe, aa

det med koderne, nja det virker men ikke særligt godt, det virker fra link i explorer, men sender man så et link i en mail, og åbner mailen i outlook express, så virker linket ikke af en eller anden grund.
og der er også andre problemer med det.

så mit råd er at omdøbe filerne, og så skrive til dine brugere at de ikke må uploade filer med æ ø å
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. marts 2007 - 15:20 #3
gawi >> det ser ud til at det spiller...dog med iso-8859-1 og ikke 11...det er vist noget thai halløj ;) men læg et svar og få points!
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 15:30 #4
der skulle også kun have været 1 og ikke to 11'ere:P

du får et svar her:)