Avatar billede leasing Nybegynder
06. marts 2007 - 08:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken software skal bruges

Vi har i dag en webløsning som benytter sql-server 5.0 på et azero webhotel. Vi vil nu gerne selv hoste denne løsning på vores egen webserver, men kan vi umiddlebart blot installere gratisudgaven fra microsoft SQL Express og benytte denne til vores webløsning eller vil det give problemer.

Håber der er nogen der kan give et entydigt svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2007 - 08:52 #1
Når vi taler Microsoft SQL, så er der nogle licens ting du lige skal undersøge først. Som jeg husker det koster det kassen at anvende MSSQL til netadgang, selvom de kan have ændret bestemmelserne. Kontroller det før du får regningen
Avatar billede leasing Nybegynder
06. marts 2007 - 08:59 #2
Ja, den er nemlig rigtig dyr, men kan SQL Express (gratisudgaven) benyttes på ligefod som MySQL 5.0 til vores webløsning?
Avatar billede 2c Nybegynder
06. marts 2007 - 09:00 #3
Jeg ved de bruger den som database hos webfirmaet needhost.dk, og det virker fint.
du kan bruge Microsoft SQL Server Management Studio Express til at vedlige holde den med:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796
Avatar billede 2c Nybegynder
06. marts 2007 - 09:02 #4
Den kan sikkert godt bruges på lige fod med MySql.
Men det kan være i skal bygge connection strengen op anderledes.
Avatar billede leasing Nybegynder
06. marts 2007 - 09:42 #5
Nu er jeg jo fuldstændig analfabet med hensyn til SQL Express, bruger access og kender denne helt godt. Der hvor jeg nu løber ind i problemer er jo så hvordan jeg får min sql database fra vores azero-webhotel ned på vores egen sql-server. Kan I hjælpe med denne?
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. marts 2007 - 15:32 #6
Du kan få problemer med størrelsen af databasen. Så vidt jeg husker, så kan Express højest håndtere databaser på 2 GB.

Du kan f.eks. få dataene ned ved at lave et script, som danner SQL-Inserts - der indsætter dataene i din nye database record for record. Det vil ikke være en god idé hvis du har mange data.

En anden mulighed er at connecte til den gamle database med Enterprice Manager, og kopiere derigennem. Men ved ikke som Azero giver adgang til det.

En tredie mulighed var at få Azero til at danne en backup, som du kan hente ind.

En fjerde mulighed var at betale dig fra det. Der er folk, som kan hjælpe med den slags (men man må vist ikke reklamere herinde).
Avatar billede leasing Nybegynder
16. marts 2007 - 10:55 #7
Vi prøver som test at eksportere alle tabeller over i Express og herfra test af om det funker.