Avatar billede idiotbarn Nybegynder
05. marts 2007 - 00:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql, dispose og Socket.NetworkStream exception

Hej Eksperter
Jeg er løbet ind i fejlen der er beskrevet her:
http://bugs.mysql.com/bug.php?id=6634
http://bugs.mysql.com/bug.php?id=7246

Problemet er at hvis fejlen sker, sker det på samtlige sider der bruger databasen.

Som der står, kan man komme uden om problemet ved at disable connection pooling, men er det ikke en meget dårlig løsning? Er der nogen der har nogen alternativer?

Man kan self. åbne sin connection-pool-enablede forbindelse i en try/catch, som sørger for at åbne forbindelsen med connection-pool disabled, men det virker lidt som en underlig løsning.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
05. marts 2007 - 00:18 #1
Det skal nok lige siges jeg bruger MySql 4.0.20  og connector 1.0.9
Bør jeg bare skifte over til ODBC driveren i stedet? Når jeg enabler connection pooling igen, skal jeg meget gerne være sikker på den ikke gør det igen. Jeg er ved at undersøge den nye connector om problemet er rettet i den.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
05. marts 2007 - 00:35 #2
Jeg har fundet:
http://neacm.fe.up.pt/docs/mysql/news.html

Ser ud som om den er blevet rettet i v.5.0 af connectoren. Jeg var vist lige lidt for hurtig. Man bliver panisk når intet virker ;)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
05. marts 2007 - 01:38 #3
Ja...forvirringen er total, og jeg kan ikke slette ovenstående indlæg...

Jeg skal bruge en connector til .net 1.1... Det understøtter 5.0 ikke.
Så spørgsmålet er der stadig. Bør jeg skifte til ODBC eller til andet? Hvad er fordelene og ulemperne ved de forskellige?

Kommer der svar, må vi lige regne points et andet sted...
mvh