Avatar billede thomasmyg Nybegynder
03. marts 2007 - 23:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webservice support

Jeg har et ENORMT stort behov for hjælp til at lave en webservice.

Jeg har allerede oprettet en spørgsmål, http://www.eksperten.dk/spm/765201, om hjælp til at lave et site i ASP.NET til at vise data fra min CS 1.6 server. Jeg har fået af vide at jeg skal bruge en webservice til at dette.

Mit problem består i at jeg lige er begyndt og lege med .NET ikke ved pokkers meget om det.

Så skulle der være en der kan hjælpe mig med at lave en webservice så bliver jeg meget glad.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2007 - 23:31 #1
som jeg forsøgte at forklare i den tråd så er der inteti at lave selve web service

eksempel på simpel web service:

test.cs
-------

using System;
using System.Web.Services;

public class Server : WebService
{
    [WebMethod]
    public int Add(int a, int b)
    {
        return (a + b);
    }
    [WebMethod]
    public string Dup(string s)
    {
        return (s + s);
    }

test.asmx

<%@ WebService Class="Test" %>
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
03. marts 2007 - 23:35 #2
for en erfaren programmær er der nok ikke nogen ben i at lave en webservice nej, men når ma ikke har prøvet det før, så er det ikke så let. jeg har lavet en ud fra en guide, men det for mig virker det ikke som om den er lavet korrekt. http://hilsoetest.hilsoe.dk/webservices/cswebservice.asmx, gider du kigge på den?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2007 - 00:43 #3
umiddelbart ser det fint ud - IIS genererer hjælp og WSDL - det kunne ikke gøres
bedre med 20 års erfaring
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. marts 2007 - 00:47 #4
okay det er da rat at vide, så har jeg da lært lidt ;), hvordan kommer jeg så videre vhsi vi går tilbage til det her spørgsmål, http://www.eksperten.dk/spm/765201 ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. marts 2007 - 00:51 #5
puha, det var et par stavefejl for meget, jeg smutter i seng og vender tilbage i morgen.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2007 - 01:09 #6
du skal finde ud af hvordan du tilgår den info om din CS server du skal bruge fra
.NET (eller Win32 eller COM som også kan tilgåes fra C#)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. marts 2007 - 17:12 #7
jeg har fundet ud af at steam servere har en funtion som hedder log_adress som sender loggen live til en anden ip, så jeg skal bare finde ud af hvordan jeg så modtager den log og bruge infoen i den.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2007 - 23:46 #8
måske en windows service som læser fra en TcpListener og gemmer i en fil eller database

og så en web service som henter fra den fil eller database
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 23:03 #9
all set ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
16. maj 2007 - 00:05 #10
Jeg har ikke fået kigget på det jeg har haft travlt med at købe hus og flytte. Du få pointene og så laver jeg et nyt spørgsmål hvir jeg får brug for mere hjælp.