Avatar billede DaneX Praktikant
03. marts 2007 - 22:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding gennem 2 routere

Hej med jer...

Jeg har lige købt en wireless router, som jeg har smidt på mit netværk.

Jeg har Cybercity ADSL og jeg har deres Zyxel Prestige 642R-61 router på netværket og efter den har jeg den Linksys WRT54GL wireless router for at kunne koble op wireless på mine bærbare computere også.

Før den wireless kom på netværket, kunne jeg fint NAT'e porte videre til mine computere.

Men Linksys'en har virkelig givet mig grå hår.
Jeg synes, jeg har forsøgt de logiske løsninger, jeg har kunne komme på.

Jeg har forsøgt at NAT'e alle porte videre fra Zyxel til Linksys og så fra Linksys til min LAN IP. Det virkede ikke.

Så har jeg forsøgt at smide den direkte fra Zyxel til computeren. Heller ingen succes.

Begge routere kører DHCP og det har jeg ikke haft nogen problemer med. Zyxel routeren har IP 10.0.0.1 ... Linksys har 192.168.1.1 og giver IP'er ud til mit netværk i rangen 192.168.1.100+

Kan Zyxel's router ikke bare sættes til at droppe NAT og smide alt videre til Linksys'en som så styrer NAT?

Eller er det bare Linksys' gamle rygte som noget forfærdeligt L*** som stadig gælder? :)

Håber der er nogen derude, som er i stand til at hjælpe.
Avatar billede jtm Nybegynder
04. marts 2007 - 09:17 #1
Husk din linksys har både en WAN og en LAN ip-adresse, på zyxel skal du forwarde til din linksys WAN-ip, denne er højst sandsynligt 10.0.0.2
på linksys forwarder du så til computerens ip 192.168.1.x

Du kan også vælge at slå DHCP fra i din linksys og lade Zyxel routeren tildele ipadresserne
Avatar billede DaneX Praktikant
04. marts 2007 - 13:24 #2
Selvfølgelig...
Glemte lige at Linksys'en naturligvis har en WAN IP, som Zyxel'en kender.

Og det virkede også efter jeg NAT'ede videre til den IP fra Zyxel'en.
Så jeg siger mange tak og læg et svar, hvis du vil have pointene.
Avatar billede jtm Nybegynder
06. marts 2007 - 08:57 #3
:)