Avatar billede carstenm Nybegynder
02. marts 2007 - 15:35 Der er 7 kommentarer

kabler til HDMI

hej, jeg håber det er rigtige kategori jeg har valgt.

1. findes der et "Scart til HDMI" stik, og hvis ja, hvor kan man så købe denne?

2.jeg har en HP pavilion dv5000 bærbar computer, som jeg har tænkt mig at slutte mit tv til. men hvad hedder skærm-stikket i siden af min bærbar? det er ikke den normale blå som ses på stationære computere.. det kan dog godt lige lykkedes at sætte sådan en til, men den vil ikke sidde fast fordi det er forkert type stik..

3. hvis i ved hvad dette stik hedder, kan man så også købe denne-til-HDMI ? og hvis man kan, kommer musikken så fra mit tv, når jeg spiller musik på computeren? det er det jeg ønsker.

tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
02. marts 2007 - 16:19 #1
Er det DVI? http://en.wikipedia.org/wiki/DVI
Du kan godt købe DVI-til-HDMI, du behøver ikke købe kvalitet, da det bare er digitalt.

Vær lige opmærksom på om det er DVI-D eller DVI-I, hvis du køber er DVI-D til HDMI burde det også virke hvis det er DVI-I...
Avatar billede coderdk Praktikant
02. marts 2007 - 16:22 #2
Eller er det elm. VGA/D-SUB? http://en.wikipedia.org/wiki/D-SUB
Avatar billede carstenm Nybegynder
02. marts 2007 - 20:39 #3
________________
\  . . . . .  /
\  . . . . ./
  \ . . . . ./
    ________

det ligner mest den der.. hvis du forstår.. den har de samme "nåle" som til en blå indgang i stationær, bare uden de "skruer" til at holde den fast..

undskyld jeg ikke lige kan alle de fancy ord og forkortelser :D

kan man oploade billeder her inde?
Avatar billede carstenm Nybegynder
02. marts 2007 - 20:40 #4
okay den kom ikke til at ligne.. men altså

uden bindestregerne..
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 21:07 #5
Computeren ser ud til at være forsynet med en s-video udgang.
Der findes s-video til SCART kabler http://www.licotronic.dk/produkter.aspx?nHMID=2&nSMID=101479&nPLID=1513 (midt på siden).
Lyden føres separat - fra computerens line-out (hovedtlf. udgang) til SCART/phono bøsninger på TV app.
Avatar billede coderdk Praktikant
02. marts 2007 - 22:32 #6
Ja, den har sikkert et S-video stik som du kan bruge til formålet. Det ser sådan ud:

http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2007 - 23:38 #7
Ja, og stikket findes også i en version med 7 ben.